• Boxermatten

Pioner i augusti?

Hej!

Sitter & kikar på brudbuketter, men hittar ingen som faller mig i smaken. Jag vill ha en enkel bukett med vita blommor.

Något som jag skulle kunna tänka mig är en enkel bukett med vita pioner men finns pioner att få tag på i slutet av juli? Utan att de är hiskeligt dyra vill säga

Vår stora dag är den 1/8

Tacksam för svar, vet att det finns en hel del som är duktiga på blommor.

Mvh Carolina

• Svar på tråden Pioner i augusti?
  • passionsblomman

Nej, inte utan att de är just hiskeligt dyra.

Titta på Dahlior och se om du gillar dem. De finns då och är i högsäsong så de är inte svindyra ch de är väldigt vackra.

I min presentation hittar du en länk där du kan söka på dahlia och få upp massor av olika bilder.

Kolla Ornithogalum dubium också. Och Freesia.

• Boxermatten
    tusen tack för ett snabbt & bra svar, ska kika på de de som du tipsade om.

Är det någon som vet vad det skulla kunna hamna på med pioner i augusti?

Gillar verkligen tanken på en rund bukett med pioner, även om det kostar lite mer än vad jag hade tänkt mig.
    Kan dock tänka mig att det blir dyrt så utanför säsongen
  • Boxermatten

Eller ranunklar (heter de så?) finns de i vitt? De finns väl året om?

• passionsblomman

Ranunklel är inte i säsong då.
    hihi, jag hör att du borde haft ett aprilbröllop rent blommässigt!

Pioner-OM de ens går att uppbringa kan säkert kosta mellan 75 och 95 kr/st, kanske ännu mer, det går inte att säga, men du behöver åtminstone 1500 i budgeten för att fundera på det. Det kan bli mer också.

• Boxermatten
    Mäh!
    Jag som tyckte att jag kom på ett bra substitut...

1500:- är just hiskeligt dyrt för en blombukett.

Jag får nog ta o kika lite en gång till på de alternativen som du gav.

Tack igen
  • adamoeva

Hej,
    Jag är i exakt samma sits. Har haft så svårt att släppa tanken på Pioner men nu har jag jsut hittat jättefina Ranunkel och får då läsa att det också är vårblommor!? Jag vill så gärna ha ranunkel i brudbutten den 1 aug i år!!

• J D

Tjejer- min pot. florist hade jättefina mer vilda rosor med namnet Bombastic inne sist jag var där- de är som mer fluffiga rosor. Passar iaf mig som är ngt traumatiserad över att ej kunna ha pioner .

• passionsblomman

Ja så får ni göra!

Pumpkin skrev 2009-07-02 22:52:51 följande:
    Gör som jag - ändra datum så det går att ha pioner i buketten
  • J D

Pumpkin skrev 2009-07-02 22:52:51 följande:
    Gör som jag - ändra datum så det går att ha pioner i buketten

Men Pumpkin, det där var ju bara tooo much! . Så himla kul att du fick dina pioner- har för mig att jag läste att det inte var helt säkert förrän på slutet, stämmer det?

• Pumpkin

Fniss Det var inte den enda anledningen, men faktiskt en bidragande orsak

Nej, jag var inte säker förrän en vecka innan ungefär. Men det gick ju vägen

J D skrev 2009-07-02 23:07:49 följande:
      Men Pumpkin, det där var ju bara tooo much! . Så himla kul att du fick dina pioner- har för mig att jag läste att det inte var helt säkert förrän på slutet, stämmer det?
Svar på tråden Pioner i augusti?