Gör jag rätt eller fel?
Jag är 45 år och är sambo med min man och vi träffades för 1 år sen genom internet och vi bodde 30 mil från varandra,han är 43 år och våra barn är utflugna.Vi flytttade ihopa efter 4 mån och sen förlovade oss efter 6 mån.Nu friade jag till honom för 2 månader sen och han sa ja men att allt tar sin tid.Nu har jag tjatat om ett datum och vi sa innan den 14 feb nästa år men nu pratar han om att det blir kanske inget giftermål pga han tycker det räcker med som vi har det och det gör ej jag.Jag får en trygghet i att vara gift.Jag har varit gift innan men min sambo har aldrig varit varken gift eller förlovad så detta är stort för honom.Nu igår när han sa detta så dog lyckan inom mig och jag känner ingen lust till något och bara bitterhet.Han är sån att han innerst inne allt skall ha sin vilja igenom och alla kvinnor har gjort som han sa.för han vet att han har utseendet och kroppen med sig.Så är det fel av mig att gå omkring och vara bitter?Kan inte hjälpa det och jag skrev innan för han är ju alkoholist sen han var 14 år men nu går han på antabus 2 dagar i veckan + psykiater.Så han har skärpt sig .Jag vill gärna var gift,har till och med gått och köpt klänning,hatt,ring j allt till en borgerlig vigsel.Så vad gör man?hans eller min vilja?