• Boomtown

Vilka är säsongens blommor i slutet av aug + lite mer frågor

Vi ska gifta oss i slutet av augusti. När ska man beställa blommor då? Kan man gå runt till flera och fråga om pris eller blir det sura miner då? Kan man ha egna bilder med sig?

Vi är också ute efter lite budgetalternativ. Vad kan man tänka på då?
    Vilka blommor och färger är det säsong för i slutet av augusti? Jag vill ha pastellfärger. Och jag tänkte mig en lite mindre bukett. Har ni bilder på era buketter så visa dom gärna.

• Svar på tråden Vilka är säsongens blommor i slutet av aug + lite mer frågor
  • 20090725

jag har en bild på min bukett i telefonen som jag har gått runt med, å frågat efter kostnadsförslag på det jag vill ha, de kan inte säga exakt vad det kommer att kosta men ett ca pris kan de ju ge! jag har säkert varit inne i 10 olika butiker! å äntligen hittat en som jag gillade och inte va svin dyra! det skiljer mycket på priset! i mitt fall fick jag priser från 350:- upp till 1500:-

men jag valde en där den kostar ca 500:-

• Boomtown

Det var ju smart att ha bilden i telefonen. Jag kommer väl med 5 bilder utskrivna från datorn. Jag är rädd för att ta upp deras tid för att sen bara gå. Och så kanske de tycker att jag är knäpp om jag nämner vad jag vill ge, 1500 kr för bukett, corsage och en tärnbukett. Men jag vet ju inte vad sånt kostar. Jag vet bara att det kan vara fruktansvärt dyrt.

• 20090725

när jag frågade vad de skulle ha för en corsage så ca dem mellan 100-150:- på nästan alla ställen!

mina tärn/näbb buketter går på 120:-/st men då skall jag bara ha en ros och lite brudslöja!

så allt som allt kommer mina blommor hamna på max 1100:-
    men gubben bestämde att han inte ville ha corsage.

• Boomtown

Det låter ju överkomligt

• cissiez

Var hittade du buketten för 500?
    Jag gick runt och rågade idag och allt låg melan 1000 och 2000- långt över min budget... Tar tacksamt emot tips!

• allehanda

Dahlior, aster, solros är trädgårdssäsongblommor som även köps hos floristen.

• Boomtown
    cissiez skrev 2009-07-09 23:28:23 följande:
    Var hittade du buketten för 500?Jag gick runt och rågade idag och allt låg melan 1000 och 2000- långt över min budget... Tar tacksamt emot tips!
    En lösbunden bukett utan handtag eller vad det heter är ju typ 1000 kr billigare. Så det är ett måste att välja för budgeten. Givetvis beroende på var du köper den och vilka blommor du har i. Jag tror diametern på buketten högst skulle bli kanske 15 cm. Så det är ju en mindre bukett. Jag valde fresia, 15 kr styck, rosor 30 kr styck och lite mer men valde nu en större bukett så den går på 1000 kr.Det finns ju blomsorter som är billigare. Nejlikor och lite annat finns det ju med. De sa att arbetskostnade låg på 250 kr (låter billigt) men de sa det. Pärlorna de sticker i blommorna kostade bara 1-2 kr styck. Sidenbandet köper jag själv men de sätter det på stjälkarna. Men det skulle inte heller vara så dyrt. Så fråga efter en mindre bukett utan handtag. Och kolla så du inte behöver betala konsultation för 200 kr i halvtimmen. Det kan dra iväg. Långa stjälkar tycker jag ser lite lyxigt ut. Fråga runt på anda ställen med.
  • 20090725
    cissiez skrev 2009-07-09 23:28:23 följande:
    Var hittade du buketten för 500?Jag gick runt och rågade idag och allt låg melan 1000 och 2000- långt över min budget... Tar tacksamt emot tips!
    om du frågade mig så va det på blomsteraffären som ligger vid vasaplatsen... kommer inte ihåg vad den heter tyvärr...
Svar på tråden Vilka är säsongens blommor i slutet av aug + lite mer frågor