cissiez skrev 2009-07-09 23:28:23 följande:
Var hittade du buketten för 500?Jag gick runt och rågade idag och allt låg melan 1000 och 2000- långt över min budget... Tar tacksamt emot tips!
En lösbunden bukett utan handtag eller vad det heter är ju typ 1000 kr billigare. Så det är ett måste att välja för budgeten. Givetvis beroende på var du köper den och vilka blommor du har i. Jag tror diametern på buketten högst skulle bli kanske 15 cm. Så det är ju en mindre bukett. Jag valde fresia, 15 kr styck, rosor 30 kr styck och lite mer men valde nu en större bukett så den går på 1000 kr.Det finns ju blomsorter som är billigare. Nejlikor och lite annat finns det ju med. De sa att arbetskostnade låg på 250 kr (låter billigt) men de sa det. Pärlorna de sticker i blommorna kostade bara 1-2 kr styck. Sidenbandet köper jag själv men de sätter det på stjälkarna. Men det skulle inte heller vara så dyrt. Så fråga efter en mindre bukett utan handtag. Och kolla så du inte behöver betala konsultation för 200 kr i halvtimmen. Det kan dra iväg. Långa stjälkar tycker jag ser lite lyxigt ut. Fråga runt på anda ställen med.