• Persianbride2009

Hjälp med färger på blommorna

Tänkte kolla om någon av floristerna eller någon som är bra på färgkombinationer kan ge mig lite tips.

Jag har ljusgult, creamvitt och silver som tema men jag hittar inga bra blommor till detta. Allt känns antigen för knallgult eller för dött. Jag vill ha nejlikor, liljor och rosor... Floristen jag hade tänkt gå till har inga pra tips att komma med så nu står jag utan florist också...

Vad har ni för förslag?
    Tack!

• Svar på tråden Hjälp med färger på blommorna
  • MissCurly

leta efter en annan florist?

• passionsblomman

Det låter som att problemet här är att du föreställer dig en mycket specifik färgnyans i ditt huvud. Samtidigt har du exakta blomsorter du redan bestämt dig för.

Floristen kan aldrig presentera andra blommor än vad odlarna har att erbjuda, och mycket av det gula är nog ganska klargult.
    Vad du menr med att de midare tonerna är "döda" hänger jag inte alls med på.

Dels verkar du inte ha en bra kommunikation med din florist, men det är också möjligt att du i det här fallet förväntar dig det obefintliga.

Det finns ljustgula nejlikor och rosor, men inte hur många varianter som helst.

Det kan hända att du istället för att dumpa floristen borde bredda möjligheterna för henne att jobba fram något vackert.

Gå till en annan annars och börja om, men lås dig inte vid sorter om nu färgerna är viktiga.

Svar på tråden Hjälp med färger på blommorna