• Fru Indosaurie

Placeringskortshållare

Vi tänkte ha lite sagotema på vårat bröllop och jag har hittat otroligt söta grodor i pläterat silver men dom kostar ungefär 5 dollar styck plus svindyr frakt från Usa.
    Jag skulle ju kunna göra egna grodor typ denna:
    blixman.blogg.se/2008/september/cupcake-sot-groda.html i cernitlera men det blir kanske lite barnkalas
    Har ni några tips på vad som annars kan fungera in i temat?

• Svar på tråden Placeringskortshållare
  • Mrs4ever

Kanske någon slags krona, där man kan sticka ett kort mellan, "kronpiggarna"

Eller kort med "brända" hörn som en gammal sagobok.
    Och att förtsta bokstaven i namnet är snirkligt och kanske med en annan färg.

Kanske kan vara något?

• Mrs4ever

Fick en galen idé som kräver MASSOR med jobb, men så vore så rolig.

Tänk er en lång saga som går förbi alla gäster, alltså ett långt papper, kanske kan använda sig av en kvittorulle.

Kan se ut som följer......

Det var en gång en kille som hette KARL han gick på bröllop och träffade LENA som satt brevid honom på festen, hon i sin tur hade sin kompis ANDERS vid sin sida som var partyproffs, och sjöng ikapp med LINNEA som till råga på allt är brudens syster osv.

Man måste alltså se till att själva namnen hamnar ovanför själva platsen =)

Jobbigt, men fantastiskt roligt, hihihihi!

• Fru Indosaurie

Ja det kanske skulle vara något!
    Men frågan är hur man ska göra då, då måste den ligga i mitten på bordet? eller en rulle per sida av bordet? hm.

• Mrs4ever

Jag ser framför mig själva remsan ovanför tallrikarna, kanske mellan glas och tallrik så att själva namnen står i stor text just ovanför tallriken =)

Så det blir alltså en remsa per sida om det är långbord

• RebeckaEhlin

Det låter jätte´kul den idén hade nsott den själv nu på stört om min kära M2B inte redan tycker att vi skall hinna med mer:P

Svar på tråden Placeringskortshållare