• Soleirolia85

Hjälp, florist i nöd...

En blivande brud kom i till mig i "min" blomsterbutik häromdagen och ville ha hjälp med sina brudblommor. Hon hade vad jag förstod en ganska klar bild av vad hon ville ha. Bröllopet skulle stå i maj 2010.
    Vigseln ska vara utomhus, vad jag förstod, vid havet.
    Hon ville ha en somrig bukett, med vita pioner, fontängräs och hundkäx om det gick (naturligvis gör det det om det bara finns att plocka)och gula rosor. Här kommer mitt problem... hon beskrev rosen som svagt "ostfärgad"... jag blev lite ställd, då jag inte kunde komma på en enda ros som har den färgen.
    Antar att man borde kunnna kalla den för blekgul eller gräddgul också. Men det hjälpte inte, det står precis stilla.
    Är det någon av mina florist-kollegor här som kan hjälpa mig? Bruden skulle komma tillbaka nu i veckan för att göra sin beställning (hon bor utomlands, därav den tidiga beställningen).

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp, florist i nöd...
  • Åsa Erika

Cremefärgad antar jag det är hon vill ha. Har sett en sådan blomma men hittar den inte då jag itne är florist och inte kan rosnamnen

• Noxire

Har en bild i mitt galeri på en cremfärgad ros (Vendela) som jag skall ha i min bukett.

Kram till alla

• Soleirolia85

Vi hade vendela hemma och den visade jag, men den var inte alls vad hon tänkt sig sa hon. Hon ville ha den i gult. Visade då Ilios, som enligt mig är ljusgul, men den var för gul tyckte hon.

Tack passionsblomma. Ska försöka med Limbo.

• allehanda

Hon kanske menar färgen som honungsrosen har?

Svar på tråden Hjälp, florist i nöd...