• Mrs4ever

Pris på gerbera?

Det är väl antagligen omöjligt att svara på.
    Men på ett ungefär. Vad kan en sådan blomma kosta?

Alltså
    Vit gerbera, gärna med svart i mitten.

• Svar på tråden Pris på gerbera?
  • Fenixx

beror nog på stad och floristaffär.
    men här finns det för 15/st

• passionsblomman

Den lilla som heter Germini brukar kosta 15-20 kr och den stora Gerberan mellan 30-40 kr beroende på årstid.

Iallafall här i sthlmsområdet.
    Den vita med svart öga tror jag bara jag sett som Germini när jag tänker närmre på saken.

• Mrs4ever

Tack för svaren, ska kolla i den lokala blomsterhandlaren.

Jag tänkte göra egna enkla arrangemang med blad från ormbunke och sedan en blomma tex. gerbera.
    Hur länge kan det tänkas hålla, detta blir alltså ett arrangemang utan vatten, ska bara ligga på borden, eller är det omöjligt?

• passionsblomman

Så går jättebra att göra, förutsatt att ala material-även blad alltså, har fått dra vatten ordentligt i ca ett dygn innan de läggs på borden.

Du behöveer få det gjort samma dag som festen så du nte riskerar att det slokar.

Lite tjockare, läderartade blad håller vanligtvis bättre än tunna, spröda.
    Gerbera och Germini är jättefina i sammanhanget.

Prata med din florist om att köpa hela buntar, som hon inte behöver stå och arbeta med, så ska inte priset behöva bli onödogt högt heller, då su gör varuvården själv.

Mrs4ever skrev 2009-06-21 09:14:39 följande:
    Tack för svaren, ska kolla i den lokala blomsterhandlaren.Jag tänkte göra egna enkla arrangemang med blad från ormbunke och sedan en blomma tex. gerbera.Hur länge kan det tänkas hålla, detta blir alltså ett arrangemang utan vatten, ska bara ligga på borden, eller är det omöjligt?
Svar på tråden Pris på gerbera?