• AmerikansktBröllop

Present till brudparet

Hej!

Jag ska på bröllop i USA i sommar. Det är två amerikanska vänner till mig som ska gifta sig. Nu har jag börjat fundera på bröllopspresent. Jag vill ha med mig något som man verkligen uppskattar att få och samtidigt är typiskt svenskt. Det är väldigt mycket folk som ska på deras bröllop och de kommer få mängder av presenter. Självklart vill jag ge dem något de kommer minnas.

Några idéer?

• Svar på tråden Present till brudparet
  • Fenixx

kanske något fint från Orrefors?
    och en dalahäst kanske?

• AmerikansktBröllop
    Fenixx skrev 2009-06-20 23:44:12 följande:
    kanske något fint från Orrefors? och en dalahäst kanske?
    Jag har funderat i de banorna. Orrefors är ju rätt bra, men jag tror de får mycket annat sånt av andra på bröllopet. Dalahäst var min första tanke, men blir man glad av det verkligen? Vad säger ni som har/ska gift/a er? Man kanske kan specialbeställa en dalahäst så man kan få deras namn och datumet målat på sidan?
  • Fenixx

Jo skulle väl vara om det gick att göra nån specialbeställning med färger och deras namn och datum så.
    var bara första idén som slog mig hehe.

• Lakritsbåten

har någon av dem anknytning till Sverige? Skiljer ju rätt mycket på hur Sveskifierad grejen kan/bör vara vid de olika alternativen...

• AmerikansktBröllop
    Lakritsbåten skrev 2009-06-21 09:07:57 följande:
    har någon av dem anknytning till Sverige? Skiljer ju rätt mycket på hur Sveskifierad grejen kan/bör vara vid de olika alternativen...
    Nej, båda är 100% amerikaner.
Svar på tråden Present till brudparet