• Elena82

Hur länge?

Hur länge ska man vara ihop/förlovade innan man gifter sig tycker ni? Är bara nyfiken och höra vad ni andra tycker.

• Svar på tråden Hur länge?
  • Mrs4ever

Oj, ja det är väl inom ett år om man ska följa traditionen =)

För oss tog det väl snarare tre år =)

• Elena82

Okej.hade ni varit tillsammans i 3 år eller förlovade i 3 år?

• Fru Indosaurie

min sambo friade i februari och vi gifter oss i juli nästa år så 1 år och 5 mån.
    fast vad jag tycker? hmm. Det känns inte som att det spelar nån roll om det är 1 mån eller 10 år

• Mrs4ever

Nej, vi har varit tillsammans i 8 år nu när vi gifter oss,
    så tre år har vi varit förlovade innan vi gifter oss =)

• Hemlig2009

Vi förlovade oss efter ca 1,5 år och gifte oss 5 månader senare. Det hade då gått ca 2 år efter att vi träffades, vi vet inte riktigt när vi blev ihop.

• 20090725

vi förlovade oss efter 7månader och sen ville jag gifta mig inom ett år efter förlovningen! så från att vi blev tillsammans och vi gifter oss e det 1½år.

• aikidoaasa

Det finns som ett tillägg till den traditionen som som säger inom ett år: det är att man ska ha planerat ett datum innan ett år, det ger då kryphålet att förlovningen kan sträcka på sig lite längre än ett år.
    Jag kommer att gifta mig 1 år och 4,5 månader efter att jag förlovade mig. Jag hade annars gärna gift mig redan den här sommaren om det inte varit för att vi inte skulle ha hunnit samla ihop tillräckligt med pengar för att ha den festen som vi vill kunna ha.

• ElMac

Vi hade vart tillsammans i 4 månder då han friade. Gifter oss 11 månader efter han friat :)
    (Vi var tillsammans för 16 år sedan så när vi träffades igen kändes de bara så rätt.. och har man kastat bort en massa år så känns det inte alls som vi har bråttom nu.)

• roslagsbruden

Vi hade varit tillsammans 2,5 år när han friade, drygt 3 månader senare ska vi gifta oss!

Svar på tråden Hur länge?