• GbgHelena

Tips på florist i Göteborg

Hej! Är det nån som har tips på nån som gör fina brudbuketter i Göteborgsområdet? Är det möjligt att få en hyfsat fin bukett för 500 kronor?

• Svar på tråden Tips på florist i Göteborg
  • ängsblomma

Jag vari kontakt med Växtverken/Växtvärken i Kålltorp, som verkar ha bra priser

• Sommarpar

vi har beställt alla våra blommor hos blomsterbutiken på Axel Dahlströmstorg i Högsbo.
    om vi räknar med maxpriset hon gav oss (det är ju beroende på dagspriset på blommorna) så kostar brudbukett, tärnbukett och 2 corsage 1400:- max.
    Vi var inne i en annan blomsterbutik och då skulle likadan brudbukett kosta 2000:- (bara buketten). där vi beställde max. 800:-

• FilipGbg

Jag rekommenderar 'Hemtrevnad i Bagaregården', kanonservice samt mkt prisvärda buketter.

• suamaca

Och jag flikar in med Eklanda blommor, kunnig personal och extremt prisvärda buketter av alla de slag!

• GbgHelena

Tack för alla bra förslag! Jag ska kolla upp dem!

• MargeBouvier

Jag har också beställt min brudbukett från den floristen(Nya Kamelia Blommor). Vill bara tipsa om att om ni har eller köper Idrottsrabatten för Göteborg för en 100-lapp får ni 20% rabatt.
    Finns många bra rabbatter i häftet, bl.a. frisörer, underklädesbutiker, sko- och klädäffårer som kan vara användbara under planerigen.

Sommarpar skrev 2009-06-21 17:04:41 följande:
    vi har beställt alla våra blommor hos blomsterbutiken på Axel Dahlströmstorg i Högsbo.om vi räknar med maxpriset hon gav oss (det är ju beroende på dagspriset på blommorna) så kostar brudbukett, tärnbukett och 2 corsage 1400:- max.Vi var inne i en annan blomsterbutik och då skulle likadan brudbukett kosta 2000:- (bara buketten). där vi beställde max. 800:-
Svar på tråden Tips på florist i Göteborg