• molnis

Bröllopsresa i April (Seychellerna eller liknande)

Vi gifter oss den 17 April och tänkte åka iväg några dagar efter. Vi kikar främst på Seychellerna. Här på BT var den ej med som tips just i April (men andra månader) medan jag i en resebok läste att April var bästa månaden, någon som vet?
    Tar gärna emot tips om detta land. Är La Digue vi kikar på, vi brukar kunna få dagarna att gå genom att softa på strand. Men bör man kombinera med tex Praslin?

Finns det tips på andra fina ställen som är bra denna tid på året? Kikar lite på Maldiverna också där man får mycket mer boende för samma summa. Men Seychellerna har lite vart en dröm men man vill samtidigt känna att man får ut så mycket som möjligt av resan/pengarna då man nog inte kommer göra en liknande resa på många år=)

Som sagt tips om Seychellerna eller andra ställen för resa i slutet av April?

• Svar på tråden Bröllopsresa i April (Seychellerna eller liknande)
  • fru Hä

Hej!

Eftersom jag är totalt frälst på Maldiverna så måste jag få rekommendera dessa magiska öar!!! April är en PERFEKT månad att åka. Superbra väder + kommer hem till våren i Sverige. Vi har själva precis bokat 26 mars - 12 april 2010! Hur vill ni att resan ska vara?? Superduperlugn eller lite mer aktiviteter? Budget? Hur lång resa?

Jag tipsar gärna om öar att kolla in!!!! Utan att förta mig, men jag vet MASSOR om Maldiverna...

Fru Hä

molnis skrev 2009-06-21 20:44:03 följande:
    Vi gifter oss den 17 April och tänkte åka iväg några dagar efter. Vi kikar främst på Seychellerna. Här på BT var den ej med som tips just i April (men andra månader) medan jag i en resebok läste att April var bästa månaden, någon som vet?Tar gärna emot tips om detta land. Är La Digue vi kikar på, vi brukar kunna få dagarna att gå genom att softa på strand. Men bör man kombinera med tex Praslin?Finns det tips på andra fina ställen som är bra denna tid på året? Kikar lite på Maldiverna också där man får mycket mer boende för samma summa. Men Seychellerna har lite vart en dröm men man vill samtidigt känna att man får ut så mycket som möjligt av resan/pengarna då man nog inte kommer göra en liknande resa på många år=)Som sagt tips om Seychellerna eller andra ställen för resa i slutet av April?
  • Miss Moneypenny

Instämmer med Fru Hä! Blev tipsad av henne om Filitheyo och är nyss hemkommen därifrån! Helt fantastiskt ställe! Jag har lagt några bilder i galleriet men de kan knappt göra ön rättvisa, det är helt sjukt fint!

• molnis

Oj svarade dig Fru Hä i en annan trådjust=) och ville veta mer om Maldiverna.

Håller på å försöker komma fram till vad vi vill ha. Vi här inga backpackertyper utan vill hellre ha det lite uppstyrt när vi reser. Om det finns mycket att se så är boendet inte så viktigt men om man mest är på hotellområdet så vill vi gärna ha det lite finare. Men vi brukar vilja ha mycket avkoppling och god mat mixat med några utflykter eller liknande som tex paddla kanot.
    vi har nog tänkt oss runt 10-14 dagar och budget är väl runt 50 men beror på hur mycket man får för pengarna...skulle vi hitta något bra under det vore det ju toppen;)
    Vi vill uppleva något exotiskt och vackert ( är därför Seychellerna lockar men som sagt man får inte lika mycket boende å mat osv för pengarna där).

Så nu pratar vi om att köra Maldiverna å något al inklusive ställe som bröllopsresa och försöka komma iväg till Seychellerna en annan gång utan krav på boende (För då finns det rätt ok priser)

Oj långt! Men vi tar gääärna emot tips om prisvärda resor, vad som skiljer de olika öarna/hotellen åt, är nyfiken på den resan ni själva bokat nu =)

Svar på tråden Bröllopsresa i April (Seychellerna eller liknande)