• Superstarfia

hur långt i förväg?

hur långt i förväg brukar man behöva boka kyrka?

• Svar på tråden hur långt i förväg?
  • Emilan

Beror helt på vart ni tänkt gifta er....Det varierade mkt för oss så bäst är nog att ringa runt och kolla

• Superstarfia

jag har fastnat för ett litet kapell i Medelpad... å ja skulle ju bli väldigt ledsen om de var upptaget.. ska nog ringa å kolla imorgon.. :)

• Mrs Baom

vi bokade ett år i förväg å det var nära att vi inte fick det datumet som vi ville ha, bor ute på landet... ring runt å kolla:)

• Fru Indosaurie

vet man datumet så är det ju bara att boka om man får

• Clea

Vi har bokat redan o vi ska inte gifta oss förrän 31 juli 2010. Jag blev oxå lite fundersam över hur tidigt jag kunde ringa o boka. Så lite försynt ringde jag... o fick till svar att det gick jättebra o boka så här tidigt.

• puppis

Vi bokade kyrkan cirka 1 år innan, då vi redan visste datumet...

• MulleNuh

vi bokade 6 månader innan men då fick vi en SEN tid...

• kenttjej

Vi bokade precis 1 år innan! Fick inte boka tidgare, jag ringde o frågade 1,5 år i förväg... Så det är nog bara o ringa o höra!

• MimmiMama

vi bokade 6 månader i förväg Men det datumet vi ville ha hade de inte vigslar för under sommaren hade de bara varannan helg.
    Men de var så tillmötesgående att de helt enkelt bytte helger för hela sommaren
    Vi bor på en mindre ort men om ni vill ha en populär kyrka så bör ni vara ute i god tid

• Kisseh

Jag fick inte boka än, det är mindre än ett år kvar.
    Dom sa åt mig att återkomma vid jul :/

• Superstarfia

för mig var det bara att boka.. så nu har vi prelbokat 2 datum, å sen ska vi bestämma oss om någon månad..

Svar på tråden hur långt i förväg?