• La Kay

Exfru med samma efternamn???

hmmm... min blivande är rädd att exfrun inte vill byta tillbaka till sitt flicknamn för att hon då kommer ha annat namn än barnen.

jag bryr mig egentligen inte trots att jag kommer ha samma efternamn som hon eftersom hon behöll hans efternamn efter skilsmässan.

ska jag känna obehag inför detta? vet inte hur jag ska ställa mig. någon med liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Exfru med samma efternamn???
  • La Kay

tack för synpunkterna. tycker också det är konstigt att man behåller efternamnet efter skilsmässa, men då är ju frågan vems namn barnen ska ha... ja, ja.. jag tror nog inte att det är en så big deal egentligen.

men min blivande skall berätta om våra planer för sina barn imorgon. han friade förra söndagen och har inte träffat barnen förrän nu. sen åker vi på bilsemester till frankrike i två veckor. hoppas de är ok med nyheten. tror det, för de verkar har väldigt stort förtroende för sin pappa. är dock lite mer orolig för vad exet skall säga när hon får reda på att vi skall gifta oss... :-s

• La Kay

hej,

tack för alla bra svar och synpunkter. det får helt enkelt bli så att jag inte kommer göra detta till en stor grej. om exfrun vill behålla hans efternamn får hon göra det. hur hon och barnen sen arrangerar med ev tillägg av hennes flicknamn är upp till dem.

tack igen för bra svar - jag hade en "gut feeling" men var osäker, så det känns bra med era kommentarer

kay

Svar på tråden Exfru med samma efternamn???