• Snuttis2

barnvänlig möhippa?? kris

hej hopp
    jag har nyliggen fått veta att
    min bästa vän gifter sig veckan efter mig.(vilket är superkul).men jag är just nu enormt stressad då jag har ett eget bröllop och en flytt att planera...saken underlättas inte av att hon har smått- och ammar, och att hälften av alla deltagare vid möhippan har små barn..själv känner jag mig helt tom i huvudet och vet inte hur jag ska börja planera denna möhippa- har själv inga barn vilka aktiviteter ska vi satsa på????? råd önskas snälla.......

• Svar på tråden barnvänlig möhippa?? kris
  • passionsblomman

Måste du till att börja med ens vara en av dem osm drar i hlela grejen?
    Har ni ingen fler gemensam vän du kan prata ihop dig med som fattar att just du kanske har lite mycket runt dig i och med ditt bröllop?

nnars är det ju så att det faktiskt går att ha med sig små barn lite överallt.
    Ni lär ju kanske hoppa över SPA och sådant som kräver lugn och ostörd tid.
    Picknick med lekar och tävlingar, uppdrag ute bland folk, spea in cd osv allt sådant går ju jättebra att fixa.

Jag tror faktiskt också att de flesta med små barn skulle uppskatta om det hela inte blir en för lång historia. Dels är man väldigt beroende av sin sömn och dels orkar man ofta inte samma"pådrag" som man kanske gjort utan bebis.

Om ni ska ut och äta eller dansa, så får ni snacka ihop er med mannen i sammanhanget och se om han kan möta upp och hämta bebisen efter att mamma fått mata och så. Kör annars på "bara" rejäl lyxig picknick.

• MulleNuh

Låter skitbra alltihopa!!!

passionsblomman skrev 2009-06-22 11:43:58 följande:
    Måste du till att börja med ens vara en av dem osm drar i hlela grejen?Har ni ingen fler gemensam vän du kan prata ihop dig med som fattar att just du kanske har lite mycket runt dig i och med ditt bröllop?nnars är det ju så att det faktiskt går att ha med sig små barn lite överallt. Ni lär ju kanske hoppa över SPA och sådant som kräver lugn och ostörd tid. Picknick med lekar och tävlingar, uppdrag ute bland folk, spea in cd osv allt sådant går ju jättebra att fixa.Jag tror faktiskt också att de flesta med små barn skulle uppskatta om det hela inte blir en för lång historia. Dels är man väldigt beroende av sin sömn och dels orkar man ofta inte samma"pådrag" som man kanske gjort utan bebis.Om ni ska ut och äta eller dansa, så får ni snacka ihop er med mannen i sammanhanget och se om han kan möta upp och hämta bebisen efter att mamma fått mata och så. Kör annars på "bara" rejäl lyxig picknick.
  • Snuttis2

tack för förslag ..jag ska skriva i min kalender och börja spana på nätet...jo det hade varit tip topp om någon annan hade haft ansvaret men samtidigit förväntas jag ha del i det hela ...vi är ju bästa vänner :)

• MulleNuh

Kan du inte ringa någon och be om mer hjälp då?? Dina vänner har nog förståelse...

Snuttis2 skrev 2009-06-22 12:00:11 följande:
    tack för förslag ..jag ska skriva i min kalender och börja spana på nätet...jo det hade varit tip topp om någon annan hade haft ansvaret men samtidigit förväntas jag ha del i det hela ...vi är ju bästa vänner :)
  • passionsblomman

Ja, men den delen behöver ju inte nödvändigtvis vara att du ska sammanställa allt och fixa och dona.
    Man kan vara en delaktig och engagerad vän i allafall.
    Försök få andra att ta den delen.

Snuttis2 skrev 2009-06-22 12:00:11 följande:
Svar på tråden barnvänlig möhippa?? kris