• annape84

Hotell i Rom

På morgonen efter bröllopet åker vi på en liten mini smekmånad, fyra dagar i Rom. Den riktiga blir av senare under hösten.
    Vi har lite svårt att bestämma vilket hotell vi vill bo på (jag har aldrig varit där och min sambo var där när han var typ 15 med familjen) Vi har hittat två som vi gillar, Grand Hotel, www.grandhotelplaza.com och Hotel Majestic, www.rome-hotels-majestic.com.

Har ni varit på något utav dessa hotell eller har ni något annan ni vill tipsa om? Vi behöver lite Rom hjälp =)

• Svar på tråden Hotell i Rom
  • EmMa09

Själv har jag bott i Rom när jag var liten, och nu till hösten ska jag och min man äntligen dit. Vi bor på ett hotell som heter Montecarlo Hotel som ligger centralt. Mitt tips är att ni bokar ett hotell som ligger i närheten av centralstationen (Termini) därifrån är det gångavstånd nästan överallt!

• lottis77

Fördelen med Rom är att det är nära till allt oavsett var man bor, om man väljer ett hotell i centrala stan. Förra gången jag var där bodde vi i Terminiområdet. Denna gång blir det Kolbe Hotel vid Colusseum. Vi åker också dit direkt efter bröllopet! Hopps ni får en mysig resa!

• annape84

Tusen tack för tipsen. Vi kolade Waldorf Astoria hotellet som du rekommenderade Höst09, GRYMT! Kan du rekommendera det trotts att det ligger lite utanför stan? Är det svin dyrt att äta på hotellet?

Jag frågar lite till.. några som varit i Rom och kan tipsa om ett bra hotell?

• lottis77

Nu har vi varit i Rom! Helt super även denna gång! Kan verkligen rekommendera att bo i området runt Colusseum, nära till allt. Vi gick överallt, tom till Vatikanen. Nära till Trasteverde också på kvällarna om man vill äta där. (Eller hur det nu stavas...)

• Duchess

Jag har också nyss kommit hem från Rom. Vi bodde vid Termini, men skulle hellre bott i Travestere. Det är den klart mysigaste och härligste delen av Rom, tycker jag

Svar på tråden Hotell i Rom