Hindersprövning
Hur lång tid tog det för er att få tillbaka erat intyg från skattemyndig heten ang hinders prövning
Hur lång tid tog det för er att få tillbaka erat intyg från skattemyndig heten ang hinders prövning
första gången kom det bort sen andra gången tog det 10 arbetsdagar.
ca 2 veckor tror jag det tog...
Det är så att jag och min sambo kom galet på att vi ska gifta oss om 2 veckor och jag skickade in hindersprövningen idag.Är så nervös att det inte ska hinna komma tillbaka.
Kanske kan ringa skatteverket typ onsdag och kolla att det kommit fram och säga att det hastar
RING imorgon!
När jag inte hade fått vår efter två veckor ringde jag och det visade sig att dem inte ens hade börjat handlägga ärendet. Dem bad mig vänta i en vecka till och fortfarnade hände inget!!!
Se till att få bli kopplad till den som har "diariefört" ärendet då det oftast är samma person som handlägger ärendet.
Dem verkar ha en del att stå i just nu.
När jag väl fick prata med tjejen som diariefört vår ansökan gick det som en dans på rosor.
Vi gifter oss om 12 dagar och jag började bli hispig när det var fyra vckor kvar.
Lycka till!
oj, ja då lär du ringa!
det är ju liksom högsesong på bröllop och hindersprövningar nu...
En vecka tog det för vårt. Var dock en månad sen vi ansökte om det.
För oss var det också en vecka
Ca en vecka ,då fick vi tillbaks den för ca 2veckor sen...
Jag skrev ett mail nu och ser om jag får svar annars ringer jag i morgon.Jag är mäkta nervös ska ni veta
Maila inte.. Kan ta dagar innan dom svarar.
Vi fick hem hindersprövningen på en 10-14 dagar..
Fick min idag, skickade in den förra veckan veckan tror jag.
Vi fick tilbaka vårat jättesnabtt....3-4 dagar eller så.
men de går ju att gå till sitt lokala skattekontor.. tillsammans självklart.. så ska dom kunna fixa det direkt.. :)
Tack för era svar.
Det lättar min nervositet med att några av er har lite dar:)
Vi lämnade in var personligen (utlandssvensk) i Stockholm pa fredagen och pa mandagen lag den i brevladan. Och da bor vi som sagt utomlands!