• Thewedding

Nån som har erfarenheter av salvan metronidazol actavis ?

Jag har små prickar under huden och sen lite röd i huden. Fick låna en salva av en kompis Emovat och jag blev jättefin i huden. Ringde sjukhuset och berättade att den salvan är det bästa jag nånsin har använt. Men läkaren påstår att den var för stark osv. Så jag fick metronidazol actavis utskrivet och nu har jag som stora finnar bölder i hela ansiktet. Ser för jävligt ut i ansiktet. Har aldrig haft sånt innan, det måste komma ifrån salvan.

Vill veta om nån har erfarenheter av den salvan ?

• Svar på tråden Nån som har erfarenheter av salvan metronidazol actavis ?
  • Malin och Joel

Om det är rosacea du har (antar det eftersom det är det enda användingsområdet jag känner till för metronidazolsalva) så kan man ju få bölder i ansiktet av det. Men prata med läkaren igen och säg att du inte blir bättre utan snarast sämre. Det kan ju vara så att du inte tål salvan, eller att det är ngt annat fel än rosacea, eller att den salvan inte biter på dig så du behöver ngt annat.
    Kortison kan ju förvärra rosacea, därför skall man inte använda det. Men om du blev bättre av det och sämre av "rätt" behandling så låter det ju nästan som att det inte är rosacea...

Svar på tråden Nån som har erfarenheter av salvan metronidazol actavis ?