• Söderlundskan

Åh, lite panik..Vad skriver jag i inbjudan ang. fika o mat??

Sitter o knåpar inbjudningar nu o lä nästan bli klar idag eft.bröllopet e 080809..

Vi ska bjuda på kaffe och fikabröd efter vigseln, sedan har jag bokat restaurang som de som vill får följa med till och äta, var o en betalar för sig själva..Men hur skriver jag detta i inbjudan, och hur får jag fram de rätter man har att välja mellan? (har tegai ett redan färdigt menyförslga eft. vi e så många..)

Jag har inte en aning om hurman formulerar det? Ska jag typ kopiera menydelen och lägga med så alla vet va de ska beställa o hinner fundera lr hur gör man?

• Svar på tråden Åh, lite panik..Vad skriver jag i inbjudan ang. fika o mat??
  • HåKa

Jag vet inte om jag har så bra förslag att komma med men det kanske kan vara lite att jobba med ialla fall... Om någon annan har något förslag så kan du ju plocka det du tycker om från de olika. Jag hade nog tagit och skrivit av menyn (så att den passar in i inbjudan bättre med samma typsnitt och uppställning osv) och bifogat den. Menar du föresten att ni bjuder på kaffe och fikabröd innan middag eller efter? Nedan är skrivet såsom det är innan middag...

"Efter vigseln bjuder vi på kaffe med tillbehör. För de som önskar /beger vi oss/drar vi sedan vidare till/ förflyttar vi oss sedan/ till restaurang NN där vi mot egen kostnad avnjuter en härlig middag för att fira denna, för oss, så viktiga/stora/ och lyckliga dag."

• Söderlundskan

Tack det e ju perfekt =)
    Fast just nu har jag pratat med min käre far =) Så nu tror jag vi bara bjuder på fika, osså går vi med föräldrar o syskon ut o käkar =) Verkar bli enklast me tider o slippa stressa o allt.. *suck* undra hur många gånger jag hunnit ändra mig bara den senaste veckan??

men nu känns det bra iaf =) Kanske man kan få sova inatt..

Svar på tråden Åh, lite panik..Vad skriver jag i inbjudan ang. fika o mat??