Betalar värdparet kuvertavgift????
Ni som varit värdar/toastmaster på någons bröllop, behövde ni oxå betala kuvertavgift eller blev ni bjudna?!
Ni som varit värdar/toastmaster på någons bröllop, behövde ni oxå betala kuvertavgift eller blev ni bjudna?!
Vi skulle inte ta kuvertavgift av våra toastmasters De gör oss en tjänst
Värdarna står ju för bröllopet = pengarna så de betalar ju ändå
Det tycker jag inte att värdparet/toastmastrarna ska behöva göra. De bidrar ju med så mycket än då.
Jag funderar t o m på att säga till mina toastmastrar att jag ser deras engagemang och hjälp som den bästa presenten och att jag inte förväntar mig någon present från dem.
Beror kanske på vilken del av landet man kommer ifrån? Här i Västerbotten där jag bor/kommer ifrån pratar man bara om värdar, aldrig om toastmasters. Men när jag läser här på BT så använder man ordet toastmasters om det som jag alltid kallat värdar.
Det viktiga är att man vet vem som gör vad. Sen kan man kalla dem vad man vill.
December 2009 skrev 2009-06-27 22:45:21 följande:
Nej det skulle jag aldrig göra
Men så skulle jag ju aldrig ha kuvertavgift för någon
Vi har kuvertavgift men de som hjälper oss, toastmaster, värdpar, solister i kyrkan (de ska även vara med på festen) osv betalar inget. Däremot betalar alla (även föräldrar och syskon) istället för att de ska försöka ordna med presenter för det vill vi INTE ha!
Okej tack för svaren!
Vi har nämligen varit värdpar till ett annat bröllop och då blev vi bjudna men den här gången har inte brudparet sagt något så det börjar kännas lite ovisst...Tänkte slippa fråga!
Ja, det beror ju helt på brudparet - om de tänkt på den saken eller inte.
Hur har ni formulerat att ni ska ha kuvertavgift på inbjudan?