• Thisla

Tjejkompis på svensexa= Tillåtet?

En av mina närmsta vänner ska gifta sig o ha en svensexa men jag är ju hans bästa o ända tjejkompis.. Tycker att jag borde få vara med men vet ändå inte om det passar sig. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tjejkompis på svensexa= Tillåtet?
  • delirious

jag tycker absolut man kan få vara med som tjej...om man är nära kompis :)

• frugan2010

Jag var med på vår kompis svensexa (den var könsneutral) men jag var den enda tjejen och jag ville att grabbarna skulle ha en egen stund så jag gick hem efter en timme. Jag var med vid huvudmomentet (sång i studio) jag tyckte det räckte så för min del.

Du kan ju höra med de andra grabbarna vad de tycker om saken. Och kanske din bästa kompis också?

Jag tycker du ska vara med om du känner för det!

• lojeli

Visst ska du vara med om ni är nära vänner!

• Jiel o Deps

Varför inte? Du kan väl vara lite grabbig också?

Jag har problem men åt andra hållet. Vet inte om jag ska se till att en killkompis till mig ska få vara med på min möhippa. Egentligen bryr jag mig inte om könet. Men bjuder jag med honom känner jag mig tvungen att ha med hans sambo också. Inget direkt emot henne, men jag har bara träffat henne några få ggr och vill väl egentligen inte ha ett par på möhippan... Tror han skulle känna sig lite obekväm på min sambos svensexa då de inte känner varandra så väl.

• AlaM

Det borde väl vara ok om det funkar med övrig planering kring svensexan. Känner du personen som driver det hela? Det kanske skulle kännas underligt att vara med, om inte annat för de andra, om de planerat typ nakenbad mitt i natten eller nåt :P

• Bella Notte

Jag kan inte se varför det inte skulle gå bra?
    Prata med den som håller i "trådarna"...

Personligen hade jag inte varit med...det finns så många andra tillfällen där jag är med min bästa kill-kompis så hans svensexa låter jag vara hans "kväll med grabbarna"...

• Aleta

Jag hänvisar till min 60-åriga etikettbok som hävdar att svensexa och möhippa ordnas av vännerna oavsett kön.

• Cackis

Min man hade helt enkelt sina bästa kompisar på svensexan - och några av hans bästa kompisar är tjejer - simple as that!

• Ab fab

jag hade en "enkönad" möhippa men önskade verkligen att de som arrangerade inte hade varit så traditionella. saknade verkligen mina manliga vänner

• Aleta

Precis, dags att bryta upp de där trista mönstren.
    När kom de egentligen? På femtiotalet?
    Eftersom det var etikett 1949 att vara både män och kvinnor så låter måste det ju ha kommit senare. Antagligen med hemmafruidealet som kom i mitten på 1900-talet.

Fram för att vi är individer! *sjunger kampsånger*
    Ab fab skrev 2009-06-29 10:27:44 följande:

jag hade en "enkönad" möhippa men önskade verkligen att de som arrangerade inte hade varit så traditionella. saknade verkligen mina manliga vänner
  • Pingstdagen2010

Det klart att du ska vara med på svensexan då ni är bästa vänner. Jag har tre stycken killkompisar som står mig mycket nära! De har sagt flera gånger att de vill vara med på min möhippa när jag gifter mig. Gamla traditioner är till för att brytas :)

• Humlan66

OM nu nån gör en hippa för mig så hoppas jag verkligen att min killkompis är med den dagen :-d

Svar på tråden Tjejkompis på svensexa= Tillåtet?