• SnartFruLS

Inte ta namn vid bokning?

Vi vet var vi ska gifta oss nu och jag har mailat med kantorn!? Är det verkligen hon som tar hand om bokningarna? När jag sa att boka in oss 101010 så sa hon okey. Men det enda hon vet är min mailadress o förnamn? ska det inte vara mer, typ hela namnet, hemadress, tlf nr???

• Svar på tråden Inte ta namn vid bokning?
  • lojeli

Jag skulle ringa igen! Jag hade en kort stund treolika kyrkobokningar (eftersom vi samtidigt letade lokaer m m). Alla tre skickade en bekräftelse på papper till mig. Jag pratade med pasorsexpiditionen både när jag bokade och sedan avbokade.

• SnartFruLS

Jag har barat mailat med dem då det är utomlands.... en borde kanske ringa också?

• lojeli

Hur de gör i andra länder har jag ingen aning om...men en mejlbekräftelse skulle man väl i a f kunna be om?

• Jeez

Om det är i en utlandskyrka så kan definitivt det vara kantorn (eller vaktmästaren eller prästen)som tar emot bokningen. Och de har inte så jättemycket att göra mer med resten av adressuppgifter och så egentligen -en mejladress kommer man långt med!

Vad gäller bokningar och berkäftelser och om de är skriftliga eller inte, det varierar i alla församlingar i Svenska kyrkan. Men det kan man absolut be om.

SnartFruLS skrev 2009-06-28 09:19:42 följande:
    Jag har barat mailat med dem då det är utomlands.... en borde kanske ringa också?
  • SnartFruLS

det är svenska kyrkan, men utomlands. Jag väntar på svar från dem.... får se vad de skriver.

• lolca

Jag skulle definitivt ringa igen. När min man gjorde vår bokning till kyrkan så fick han uppge våra namn, adress och personnummer. Sen fick vi en bekräftelse på dagen, tiden och kyrkan.

Svar på tråden Inte ta namn vid bokning?