• MimmiMama

är det någon som haft INGA presenter och INTE kuvertavgift?

lite nyfiken bara...
    En del verkar ha antingen eller.
    Men jag undrar om någon betalat hela kalaset själv och avsagt sig presenter ändå

• Svar på tråden är det någon som haft INGA presenter och INTE kuvertavgift?
  • Sesamy

Vi har inte kuvertavgift och har sagt att det viktigaste för oss är att folk kommer - vi behöver inga presenter.

Många ringer och frågar ändå och säger att de tänker köpa oavsett... Så då har vi haft en lista på förslag. Men rent allmänt blir jag inte det minsta besviken om vi inte får presenter... Det viktigaste är som sagt att folk kommer.

Nu kör vi ganska enkelt med mat osv. och ruinerar oss inte.... Det kanske spelar in? Jag vet inte... =P

• konstigabaralillajag

Vi har sagt till alla som är bjudna att presenter inte är viktigt men OM de vill ge oss ngn så önskar vi oss ett bidrag till en weekend. Det viktigaste för oss är en minnesvärd dag inte antal presenter. Det är "present" nog att de vill dela dagen med oss...
    Så vi vet inte om vi inte får ngt eller om alla ger oss ngt... Det återstår att se på dagen D :)

Vi har inte heller kuvertavgift...

• ario

Jag har inte önskat mig något alls...mina vänner tjatar o tjatar för att jag ska önska mig något, men jag vägrar svara:)

Vi betalar hela kalaset för 250 personer helt själva!!!!

• Tokstolla

Jag ska på ett sånt bröllop i sommar men jag kommer INTE tomhänt!

• nano86

Vi kommmer förvisso att ha ett väldigt billigt bröllop så det känns naturligt att vi inte kommer önska oss några presenter. Det vi kommer göra är att önska oss tårtor av några som vi kommer fråga direkt (inte skicka brev eller nån önskan) eftersom vi gärna vill ha hjälp så att det räcker till så många som möjligt. (Sen kommer typ 20 av 100 pers komma dragandes med en massa presenter och då undviker vi det om vi önskar oss tårtor istl )

• puma82

Vi har ingen kuvertavgift och ett rim i inbjudan där vi skriver att vi endast önskar oss deras sällskap, det är det som räknas. Och vill de ändå förgylla vår dag lite till, så ett bidrag till en bröllopsweekend.

Vi betalar vårt bröllop helt själv. Ner till minsta lilla servett :)

• LaElle

Hade inte kuvertavgift. Önskade oss ingenting. Men... självklart ville vissa av de inbjudna ge oss någonting iaf. Och de som inte ville komma tomhänta bad vi då att skänka ett bidrag till Läkare utan gränser.

• Hemlig2009

Ska på bröllop på lördag då de har avsagt sig presenter (jag förstår dem, de har pengar så det räcker att handla grejer för) så vi gäster är då bedda att i så fall skänka pengar till välgörenhet. Jag satte in pengar i fredags till Bröstcancerfonden vilket känns jättebra då min mamma drabbades för ett år sedan, allt gick bra och det är ju tack vare forskningen.

• Anna  Henrik

Vi har ingen kuvertavgift och har skrivit på inbjudan att det är present nog att de kommer men att om man verkligen vill ha med sig något så är bidrag till en bröllopsresa att föredra.

• Melisabeth

Ingen kuvertavgift.

Har väl inte direkt avsagt oss presenter utan sagt mer att "vi är glada att ni kommer, ni behöver inte ge os nått, och vi önskar oss inget"...

Svar på tråden är det någon som haft INGA presenter och INTE kuvertavgift?