• Annelilalle

Förslag på modern vals?!?!?!

Vi behöver förslag på nya moderna valser till vår första vals tillsammans.
    Har ni några bra idéer?

• Svar på tråden Förslag på modern vals?!?!?!
  • Madde2011

Jag tycker ibland att valser kan vara lite väl långa och tråkiga, men vi har hittat en kort, pigg, ganska snabb vals på 2 min 18 sek. Den är faktiskt ur en av Harry Potter-filmerna men jag blir väldigt glad av den.
    Min sambo vågade inte berätta för mig var han hade hittat den, han trodde jag skulle bli skeptiskt så jag fick bara lyssna och fastnade direkt för den.

• Hoppe

Vi ska dansa till Amanda Jenssens "I choose you" som är i valstakt (dock ska vi dansa tryckare), den är helt underbar!

• Strawberry
    Madde2011 skrev 2011-05-10 20:43:38 följande:
    Jag tycker ibland att valser kan vara lite väl långa och tråkiga, men vi har hittat en kort, pigg, ganska snabb vals på 2 min 18 sek. Den är faktiskt ur en av Harry Potter-filmerna men jag blir väldigt glad av den.
    Min sambo vågade inte berätta för mig var han hade hittat den, han trodde jag skulle bli skeptiskt så jag fick bara lyssna och fastnade direkt för den.
    Nu blev jag riktigt nyfiken, vilken låt är det ni ska ha?
  • Madde2011
    Strawberry skrev 2011-05-10 23:26:11 följande:
    Nu blev jag riktigt nyfiken, vilken låt är det ni ska ha?
    Den heter Potter Waltz, artist: Patrick Doyle. Den finns på spotify. Jag tycker den är klassiskt "valsig" men ändå pigg och glad.
  • L8PR

Colibis Bubbly som jag hörde på lets dance men hittar den inte, snälla hjälp mig.

• TheD
    Madde2011 skrev 2011-05-11 19:43:53 följande:
    Den heter Potter Waltz, artist: Patrick Doyle. Den finns på spotify. Jag tycker den är klassiskt "valsig" men ändå pigg och glad.
    Lyssnar på youtube nu och den är fin :) Inte ofta man förknippar en vals med Potterfilmer/böcker haha
  • Madde2011
    TheD skrev 2011-05-13 21:16:57 följande:
    Lyssnar på youtube nu och den är fin :) Inte ofta man förknippar en vals med Potterfilmer/böcker haha
    Nej eller hur?! =) Men jag gillar den, den är fin och speciell. Jag har avslöjat för min brorson som är 11år att vi ska ha en låt ut Harry Potter...-coolt ,svarade han.
  • Maria2011
    Den är jättefin! Jag tror vi ska ha den också. Tack för tipset!
  • zvartaliljan
    Hoppe skrev 2011-05-10 23:14:42 följande:
    Vi ska dansa till Amanda Jenssens "I choose you" som är i valstakt (dock ska vi dansa tryckare), den är helt underbar!
    Den ska vi med ha Fast vi ska valsa till den då
  • Strawberry
    Den va riktigt mysig faktiskt!! =)
  • Madde2011
    Maria2011 skrev 2011-05-15 18:37:38 följande:
    Den är jättefin! Jag tror vi ska ha den också. Tack för tipset!
    Varsågod! Man får vara snabb i fötterna =)
  • Madde2011
    Strawberry skrev 2011-05-16 09:23:08 följande:
    Den va riktigt mysig faktiskt!! =)
    Ja visst är den och sen tror jag inte att den är så vanlig idag, vilket alltid är kul.
Svar på tråden Förslag på modern vals?!?!?!