Hippad igår (låångt)
Ja, då var det min tur att bli möhippad! En vecka före bröllopet!
Jag hade mina misstankar om att det skulle bli igår eftersom det var sista lördagen innan bröllopet.
Det började med att en gamma pojkvän till min syster kom med ett paket till mig. I paketet låg en cider, en rosa klänning, en tiara med fastsydd slöja och ett plasthalsband och plastclips med lila juveler.
Jag tog på mig allt och så fick jag en ögonbindel. Syrrans ex körde omkring med mig jättelänge och när vi var framme så ledde han ut mig ur bilen och sa- Håll i dig i det här trädet och räkna sakta till 30 innan du tar av dig ögonbindeln. När jag räknat klart tog jag av mig den.
Jag var ensam i en skog! Bara träd överallt och inte en människa i sikte. Nedanför mina fötter låg en bag.
Jag öppnade den och där låg: en pressenning, ett rep, en kniv, ett trangiakök, tändstickor och T-röd. Ingen lapp eller nåt som beskrev vad jag skulle göra!
Jag tittade mig omkring för att se om jag kunde lista ut var jag var, men jag hade verkligen ingen aning! Plötsligt hörde jag en massa tutor(såna som man har på barnkalas och blåser i) och så såg jag en bunt tjejer kommer gåendes genom skogen. Mina fina vänner!
De sa att jag skulle sätta upp presenningen, för jag skulle få sova i skogen! Så jag gjorde det och sen skulle jag tänga trangiaköket. Gick hur bra sm helst!
Men de bara skojade! jag fick ta ner allt igen och så gick vi till bilarna som de parkerat en bra bit bort. Sen bar det av till stan där det blev femkamp.
Första grenen var mänsklig bowlig! Jag blev fastspänd i en metallbur och så rullade de mig mot stora käglor.
Sen blev det känguruboxning. Jag fick ta på mig en stor kängurudråkt och stora boxningshandskar. Vi höll på att skratta ihjäl. När man trillade så kunde maninte ställa sig upp igen för dräkterna var så stora.
Sen blev det ridning på en mekanisk tjur, gummibandstävling och sen vam slår hårdast.
Efter den pärsen så åkte vi till ett ställe där mat var uppdukat och det blev fler roliga lekar. Sen duschade vi och gick ut. När vi kom till krogen började dj´n spela "kär och galen". Sen dansade vi ett tag, men jag var så slut och trött av att ha festat hela dagen så vid tolv så åkte jag hem. Glad, full och nöjd! Jag har världens finaste vänner!