• TinkieWinkie

Tipsa mig om blommor på bordet!

Vi har inget särskilt tema eller nåt, vita dukar vita stolsöverdrag, min bukett består av vita kallor virade med vinrött band runt stjälkarna.

Vill ha färska blommor på borden, inte nödvändigtvis i höga vaser -kanske hellre i vatten i låg skål.

Hur fixar jag detta billigast?

*Överlämnar mig till er fiffiga kreativa själar där ute*

• Svar på tråden Tipsa mig om blommor på bordet!
  • Svanboet

Jag är inte expert på blommor men av det jag själv sett förekomma föreslår jag
    * Glasfat med låg kant och stor "öppning" fylld med vatten och lägg därefter blommor direkt i vattnet med stjälken av klippt nära själva blomman. Vita rosor eller färger du gillar. Undvik att kombinera med tända ljus pga brandrisk!

Personligen föredrar jag låga arrangemang på bordet så att det går att se sina bordgrannar och blommorna medan man sitter.

• Goldi

röda rosor ska jag ha och murgröna

• strinpan

Jag ska ha orkideér och flyljus i skålar på borden, såå fint!

• TinkieWinkie

Tack! Och så var det där med billigt då Hur skaffar man billigast blommor? Det behöver inte vara bra kvalitet direkt, de ska bara hålla den dagen.

• FruLjungberg

ja eller köp på torghandel. mega illig. 20 rosor här kostar runt 20 lappen

• Midsommarbrud09

Vi köpte rosor och klippte ner dem så att bara själva blomman stod i en lite vas. Runt om hade vi strött rosensidenbland. Sen med alla glas, bestick, tallrika, servett och sånghäfte så fick vi inte rum med så mycket mer.

• Maggan Haggan

Vet inte var du bor, men jag ska köpa blommor på hötorget här i Stockholm till bords dekorationen. Kommer att åka dit och välja det som finns dagen innan bröllopet.

En bra torg handel är mitt tips.

• 090829 brud

då vi skall gifta oss sista helgen i augusti tänker vi satsa på grönsaker som bordsdekoration, det passar vårat tema oxå.
    murgröna som ringlar över borden sen vitlök, morötter, gullök i knippen, äpplen...blir väldigt fint tror jag och sen de kan man ju äta dekorationen om man vill, det kommer även att stå skålar med nötter och så på borden...

• FruLjungberg

om du ska ha grönsaker kan jag ju tipsa om lila blomkål de är så snygga och kronärtskocka, gör sig snyggt i en dekoration och lite annorlunda exotiska frukter.

• 090829 brud

tack, det låter riktigt bra, eftersom en del i vårat färg team är lila..
    hoppas att du hittar det du skall ha

• soon and very soon

nejlokor! vi hade låga "skålas" med 3 olika färger på neljikorna det var fint!

Svar på tråden Tipsa mig om blommor på bordet!