• RebeckaEhlin

Dumt att skicka ut sms??

Ja bara vill fråga lite om vad ni tyckte om det vi gjorde kändes lite fel nu efteråt..

Jo, det är s att en del ungefär hälften av våra inbjudna till vårat bröllop har frågat vad vi önskar oss. Tillslut bestämde vi oss att vi skriver en lista och lämnar den till min mor och de ¨får ringa henne (på så sätt får vin inte en och samma sak av alla). Sedan gjord vi ett sms och skickade ut till alla anmälda om att det var många som hade frågat om present och man kunde höra va sig till min mor.

Känns nu i efterhand lite fel då en del hjälper till med blommor, kläder med mera. Men jag såg det som ett massutskick för att folk skulle slippa undra. Men fick också lite dåligt samvete??

vad tycker ni?

• Svar på tråden Dumt att skicka ut sms??
  • På rosa moln

Det tycker inte jag känns dumt alls, de flesta som går på ett bröllop vet ju att det med största sannolikhet finns en önskelista i någon form och ni skrev ju dessutom i smset att många hade undrat och att ni därför skickade ut det som ni gjorde.

• lillabruden

om du inte smsat dem som hjälper med vissa saker, så kanske någon hade frågat dem vad ni vill ha och dem hade itne vetat...så så länge dem är införstådda med att det dem hjälper er med är presenten, så är det bara bra att alla får samma information

• RebeckaEhlin

okej, men precis när jag skickat sms:et kändes det konstigt.. men men

• lillabruden
    RebeckaEhlin skrev 2009-06-29 10:32:11 följande:
    okej, men precis när jag skickat sms:et kändes det konstigt.. men men
    därför finns ju BT så man kan reda ut saker o ting

känns det konstigt fortfarande?
  • fjutjur brajd

Om det fortfarande känns fel så kan du ju prata med de som hjälper er med något särskilt och säga att det var ett mass-sms, men att ni så klart inte vill ha någon mer present av dem än det de hjälper er med.

• Taha

Inget fel i det eftersom ni förklarade varför i messet

Svar på tråden Dumt att skicka ut sms??