• Anciii

Tips på semesterplatser i Sverige!

Vi har semester nu i juli och vill gärna få in så mkt tips som möjligt om roliga ställen i Sverige dit man kan åka över dagen eller med övernattning allt från vattenparker, tivolin, stränder, parker, mysiga städer.. ja allt helt enkelt
    Alla tips är välkomna(runtom hela Sverige)

Det vi har kommit på hittills är:
    * Liseberg
    * Skara Sommarland
    * Öland (sol o bad)
    * Landskrona (sol o bad)

• Svar på tråden Tips på semesterplatser i Sverige!
  • BlomAnna

Karlskrona är otroligt vackert på sommaren...Sol bad och kultur

• Anciii

D låter bra, kan du rekommendera ngn speciell havsstrand för bad?

• Ex animo

Tylösand
    Båstad
    Piteå havsbad
    Torekov

• BlomAnna
    BlomAnna skrev 2009-06-29 15:46:57 följande:
    Karlskrona är otroligt vackert på sommaren...Sol bad och kultur
    Njaej...vi har lantställe på Aspö och där är det mysigt att bada. Finns ett trevligt litet hotell eller BnB kanske det betäcknas som...ett ombyggt lotstorn.
    www.lotstornet.se/
  • Fjällbruttan

Dalarna
    Vi åker dit på bröllopsresa med barnen

Där finns Leksands sommarland, Tomteland, Orsa björnpark, Nusnäs (måla din egne dalahäst) Dalhalla, fäbodar att besöka... finns massor att göra runt Siljan och in närheten med bara några mils radie, vi blev förälskade när vi var där två dagar förra året, denna gång blir det 12 dagar

• Anciii

Tack för alla tips, speciellt det med lotstornet verkar riktigt mysigt!

Det är bara ösa på med mer saker att göra o sällen att besöka! :)

• 20090725

om ni vill bo på campin/stugor, så rekomenderar jag Daftö Feriecenter, utanför strömstad!

ett helt underbart ställe, vi va där i helgen, å hela familjen e super nöjda!

har du några frågor e det bara att fråga...

www.dafto.com

• lingon82

Österlen i Skåne är helt fantastiskt! Vi åker dit med jämna mellanrum. Där finns allt. Kultur, bad, aktiviteter för barnen och god mat.

• drömland

Precis hemkommen från en tältsemester på Österlen. En vecka och jag känner att jag vill tillbaka, finns mycket mer att se... vi tog vägen via Åhus, Kivik, Löderup, Ystad och Mölle. I Mölle hade jag velat vara flera dagar för att utforska området...

Har haft en fantastisk vecka med sol, hav och kultur som Glimminge hus, Kungagraven i Kivik och grottor vid Kullaberg bland annat....

lingon82 skrev 2009-06-30 18:13:50 följande:
    Österlen i Skåne är helt fantastiskt! Vi åker dit med jämna mellanrum. Där finns allt. Kultur, bad, aktiviteter för barnen och god mat.
  • Anciii

Kollar upp alla tips för fullt passar på o fråga:

Någon som vet var det finns fina vattenfall??

Svar på tråden Tips på semesterplatser i Sverige!