• ANToM

Okej att inte önska sig något?

Hej!

Jag undrar vad ni tycker; Är det okej att säga att man inte önskar sig någonting i bröllopspresent?

Vi vill helst av allt ha pengar till en resa, men har efter att ha läst en massa trådar kännt att det blir lite knasigt. Vi vill ju inte "tvinga" våra gäster att ge oss pengar, men å andra sidan vill vi inte ha en massa vaser, tallrikar och sådant heller. Tänkte då att ingenting är bättre. Men kan folk ta illa upp om man säger att man inte vill ha något..?

• Svar på tråden Okej att inte önska sig något?
  • Vid havet

Vi har skrivit ung. så här i infobladet: "Bästa presenten är att ni kommer på vårt bröllop och gör festen till en härlig kväll. Om ni trotsallt vill ge oss något i bröllopspresent så finns det en önskelista hos... xx".
    Sen på den så står det några prylar, men mest upplevelser eller presentkort till div saker eller bidrag till nya utmöbler.

Då kan folk göra lite som de vill.

De allra flesta vill ge något, det känns lite konstigt att komma utan present, och idag är ju pengar ganska vanligt.

• ANToM

Jag är ju fullständigt ny inom det här området, så "infoblad"? Vad är det? Skickar man inte bara ut en inbjudan? :)

Annars tycker jag att det låter som en bra idé.. Då kan de som sagt välja själva.

• Aleta

Det där med infoblad brukar innehålla saker som vägbeskrivning, hotell osv.

Numera har man börjat skriva i inbjudan om önskelistor osv, men det har tidigare aldrig nämnts utan det brukar finnas hänvisning till någon person som kan svara på frågor. Där kan gästerna få all sådan information.

ANToM skrev 2009-06-30 11:19:15 följande:
    Jag är ju fullständigt ny inom det här området, så "infoblad"? Vad är det? Skickar man inte bara ut en inbjudan? :) Annars tycker jag att det låter som en bra idé.. Då kan de som sagt välja själva.
  • Vid havet

Vi hade ett infoblad m tex transport, boende, tider, etc för vi skulle gifta oss på ett rätt speciellt ställe som krävde extra info - annars skulle folk ha haft för många frågor.

ANToM skrev 2009-06-30 11:19:15 följande:
    Jag är ju fullständigt ny inom det här området, så "infoblad"? Vad är det? Skickar man inte bara ut en inbjudan? :) Annars tycker jag att det låter som en bra idé.. Då kan de som sagt välja själva.
Svar på tråden Okej att inte önska sig något?