• CeciliaA

Semester på västkusten med omnejd och södra Sverige???

Hej!

I år har jag och killen sen semester och vi känner båda två att vi vill vara iväg mycket och få nya krafter på annat håll under semestern. Och funderar på vart man kan tänkas åka.

Tänker automatiskt på västkusten, smögen? Har varit där en gång och det var väldigt mysigt men minns inte så mycket för jag var så liten.

Hur är det där idag? Någon som kan tipsa om schyssta ställen att bo på, vad kan man göra osv?

Andra tips på västkusten är med välkomna såklart =) Och andra platser i Sverige med för den delen, dock i Södra delarna, vi har tänkt att ta oss söderut från Stockholm sett så någonstans där och neråt =)

Hoppas på fina tips!
    Soliga hälsningar!
    /Cecilia

• Svar på tråden Semester på västkusten med omnejd och södra Sverige???
  • BlomAnna

Hela västkusten är mer eller mindre fantastiskt Orust, tjörn och kosteröarna tex, eller strömstad, tanumshede, Grebbestad. Vill man ha storstad är Göteborg underbart.

Slår även ett slag för Karlskrona och skärgården där. Fantastiskt vacker stad och underbar omgivning! På Aspö som ligger utanför Karlskrona finns ett mysigt lotstorn som numera är hotell www.lotstornet.se/

Ha en bra semester

• allehanda

tipsar om denna hemsida www.appelkusten.se här presenterar Österlen sig från en av sina bästa sidor tycker jag.(jag bor här året om)

• Gurnell

Hej

Jag tipsar om Skaftö. Ön där Saltö spelas in nu i sommar. Ta en titt på www.skafto.net

Helt underbart. Sköna klippor. God mat (smultron & tång) och bra boende Gullmarstrand. Finns även vandrarhem.

Skaftö är så fint o vackert att det är där vi gifter oss i sommar. =)

• passionsblomman

Vi var på Hotel Tylösand förra sommaren och njöt i fulla drag av spa, havet god mat och all tänkbar sommarkänsla. Min son frågar ofta när vi ska dit igen.

• Hemlig2009

passionsblomman skrev 2009-06-30 22:04:10 följande:
    Vi var på Hotel Tylösand förra sommaren och njöt i fulla drag av spa, havet god mat och all tänkbar sommarkänsla. Min son frågar ofta när vi ska dit igen.

Var på premiären på After Beach i lördags på Leffes (Hotel Tylösand), det passar verkligen alla åldrar och är superkul. Så jag slår också ett slag för min hemstad, även om jag tycker det är lite jobbigt på Ica Maxi när jag bara ska handla lite efter jobbet och alla turister som har hyrt stugor ska veckohandla...

• passionsblomman

Inte ett dugg avundsjuk!

*korsar fingrarna och ser heeelt sanningsenlig ut*

Hemlig2009 skrev 2009-06-30 23:07:40 följande:

Var på premiären på After Beach i lördags på Leffes (Hotel Tylösand), det passar verkligen alla åldrar och är superkul. Så jag slår också ett slag för min hemstad, även om jag tycker det är lite jobbigt på Ica Maxi när jag bara ska handla lite efter jobbet och alla turister som har hyrt stugor ska veckohandla...
  • Hemlig2009

passionsblomman skrev 2009-06-30 23:09:41 följande:
    Inte ett dugg avundsjuk!*korsar fingrarna och ser heeelt sanningsenlig ut*

Ha ha.

Kan trösta dig med att det blåser svinkallt och är grått och mulet hela vintern igenom. Det är därför vi måste ha fin strand och blått hav på sommaren.

• passionsblomman

Det gör det tyvärr i huvudstaden också och då vill jag hem till Jämtand och vita vintrar igen.
    Men det salta havet på västkusten är det något helt hjärtslitende med för min del. Jag kan gråta så underbart är det.

Hemlig2009 skrev 2009-06-30 23:21:35 följande:

Ha ha. Kan trösta dig med att det blåser svinkallt och är grått och mulet hela vintern igenom. Det är därför vi måste ha fin strand och blått hav på sommaren.
Svar på tråden Semester på västkusten med omnejd och södra Sverige???