Hej! Jag har bott på systerhotellet (Railay Bay). Vi fick dock låna ett hotellrum på Railay Princess en dag när vi fick problem med vattentrycket på vårt hotell. Jag tyckte faktiskt inte att Railay Princess var så mysigt. Låg vid ett stort elaggregat som dånade väldigt högt. För att ta sig till stranden behöver man gå en väg över går BAKOM alla hotellrum och restauranger och där luktade det INTE angenämt...
Jag skulle hellre satsa på Railay Bay Resort. Deras rum var mycket finare och hotellet hade två väldigt fina poolområden varav ett låg alldeles vid stranden (så att man kunde välja om man ville bada i havet eller poolen). Väl i så fall inte de billigaste rummen vid Railay East, utan bo hellre närmre Railay West där det är finare.
Railay Beach är fint, men det blir segt att vara stanna där i två veckor. Man behöver åka på lite utflykter. Det finns dock många mysiga platser att åka till runt omkring så jag tyckte att det var funkade bra att bo på Railay. Lugnare än Ao nang, men nära om man vill åka dit och shoppa.