• Skogsälvan

Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?

Kom att tänka på just det där med bröllopsdatum och blev lite nyfiken på vad som ligger bakom valet av datum.

Så, vad låg till grund när ni valde ert datum?

För oss var det så att när vi väl bestämt ATT vi skulle gifta oss så frågade jag sambon om han hade något förslag på NÄR. "Mellan älgjakterna", sa han.
    Jag har alltid velat gifta mig i september, och första helgen i uppehållet är just sita helgen i september så det var avgjort.
    Att det sedan visade sig vara precis ett halvår från vår förlovningsdag, på datumet, blev ju bara en bonus.

• Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?
  • Ne11ie

Anledningen till att vi valde den 4 juli är för att vi förlovade oss den 4 juli förra året :)

• Divina73

Vår dag och dessutom vårt 10-års jubileum tillsammans.

• workoutgirl

Vi har inte bestämt exakt datum än men eftersom vi vill gifta oss utomhus kommer det bli på sommaren förmodligen i Augusti men vi velar lite fram och tillbaka vi är inte så romantiska av oss men slutet av sommaren passar bra för då är det förhoppningsvis ganska varmt och så krockar det inte med några födelsedagar i familjen

• I och H

Det datum vi valde, valde vi pga att vi ska ha det utomlands. Jag ville att så många som möjligt från min släkt skulle komma! Så vi tog ett datum under "industri semestern" (inte för att alla jobba på fabrik men ändå :) )

• Meria84

Förlovade oss 23/8-08, ville gifta oss inom ett år men samtidigt ha chans att spara pengar till allt. + att jag fick barn i december så ville jag riktigt hinna komma i form igen.

Så den 22/8 var en lördag och innan "1-årsgränsen"

• Birana

För ett år sedan i augusti var vi på Krim och vid ett önsketräd som ska uppfylla vad som helst inom ett år.

På vår bröllopsdag är det exakt ett år och två dagar och vi båda är andra barnet i familjen och vi är ju två som blir ett och enligt ryska almanackan sä är augusti bästa månaden att gifta sig. Gustav Vasa gifte sig samma datum, Gustav Fröding föddes då och det är ryska flaggans dag. Det roliga nu är att vi fick veta allt detta i efterhand och har mycket stark koppling till det som jag rablat upp här. Datumet bestämdes bara så där. Min sambo sa 22 augusti och för mig lät det JA. Sen var det ju tydligen mycket speciellt så det är jättekul. Att jag önskade mig att gifta mig vid önsketrädet trodde jag skulle bevisa att berättelserna ljuger för vi såg inte en sådan möjlighet då. Men titta!

• konstigabaralillajag

Tanken var först att vi skulle gifta oss på vår 12-årsdag, den 3 oktober men då är det höst och vi kände helt enkelt att vi ville ha det lite tidigare och valet föll på 29 augusti... Finns inget speciellt kopplat till det datumet alls...

• puppis

Min man friade på dagen ett år innan vårt giftermål, men jag tror att han hade en baktanke om att vi alltid ska vara lediga på vår bröllopsdag (090606)

• 20090725

vi valde datum av praktiska skäl, då gubben har tre barn, som vi har varrannan vecka, så blev det 25 juli, för det va första veckan av 4 som vi va barnfria, och kunde åka på semester efteråt...

(barnen kommer på bröllopet ändå, men vi slapp att fixa banvakt på natten, deras mamma kommer bara å hämtar den när vi vill)

• spindeln

Den 29:e augusti blev vi tillsammans, och i år infaller den 29:e augusti på en lördag, så därför bestämde vi oss för att slå till detta året. Så på vår 6-årsdag gifter vi oss!

Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?