• Skogsälvan

Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?

Kom att tänka på just det där med bröllopsdatum och blev lite nyfiken på vad som ligger bakom valet av datum.

Så, vad låg till grund när ni valde ert datum?

För oss var det så att när vi väl bestämt ATT vi skulle gifta oss så frågade jag sambon om han hade något förslag på NÄR. "Mellan älgjakterna", sa han.
    Jag har alltid velat gifta mig i september, och första helgen i uppehållet är just sita helgen i september så det var avgjort.
    Att det sedan visade sig vara precis ett halvår från vår förlovningsdag, på datumet, blev ju bara en bonus.

• Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?
  • hanko

Vi har inte någon speciell anledning. Vi ville gifta oss i augusti och den 15 var den enda lördagen i augusti som både kyrkan, lokalen och fotografen var lediga...
    Hade varit lite kul att ha en speciell anknytan till just den dagen, men det blir ju en egen dag i sig.

• Tess80

Vi valde den 25:e juli för att vi ville ta en lördag då dom flesta av våra vänner och släkt har semester. För i vår släkt så brukar vi ta semester i mitten av juli till mitten av augusti. Och då var kyrkan ledig den 25:juli =)

• December 2009

För lokalen var ledig då

• Mrs Opp

Vi har gäster som reser från USA och ville visa dem ett sommarfint Sverige samt passa på när de har långhelgsledigt. Så det fick bli 3 juli 2010.

Sedan är det exakt 18 månader från vår förlovningdag, men det var bara en bonus.

• J D

Förlovade oss 8/8-08 så då tyckte vi att 8/8-09 var ett rätt lämpligt vigseldatum. Det krockade då inte heller med min examen eller födelsedag som liggar på varsin ände av sommaren kring det datumet.

• Snäckan4

Vi ville gifta oss innan semestern annars kände vi att vi inte skulle kunna slappna av under semestern utan endast gå och småplanera och tänka på det kommande bröllopet hela tiden. Midsommar regnar det ju alltid, det kan man ju vara säker på  så då tänkte vi att det är hyfsat stor chans att helgen efter blir fin och det hade vi ju helt rätt i! Vi hade toppenväder!

• sprättan

vi valde 11 juli (bara 9 dar kvar:)) för det var mellan power meet och hot rod reunion båda vill min blivande inte missa.

• delirious

jag har alltid velat ha ett höstbröllop, och då min m2b har haft ett sommarbröllop redan...så var det bestämt med höst nu, och sen kollade vi när jag har min mens :) för att på så sätt utesluta vissa helger, har dessutom våra barn varannan helg här och dom vill vi givetvis ha med så vi hade till slut 2 helger det stor å vägde på, och den ena av dem kunde inte min m2b: far så ja vips så hade vi 26/9 :)...konstigt när jag skriver ner det känns det som om det var ett omständigt beslut, men det var det inte..

• Midsommarbrud09

Vi valde "midsommardagen" för att det är en röddag. Det är ju på olika datum varje år, men vi kommer ha just "midsommardagen" som vår dag! På så vis är vi ju alltid lediga på vår bröllopsdag och kan fira den tillsammans.

• källerudd

jag tyckte vårt förlovningsdatum vore en bra dag att gifta sig..blir då på dagen två år sen han friade..men det infaller en onsdag, så nu velar vi lite...

Svar på tråden Varför valde NI just det datumet Ni valde för ert bröllop?