• Mamli

Jag tycker inte om NÅT namn!

Vi ska heta samma namn, det är viktigt för oss.

Sambon ville inte byta men har ändrat sig, jag vill inte ta hans då de kopplar mig till hans familj

Jag och sonen har min mammas nya namn som gift och det vill inte sambon ta för de tycker inte han känns bra då de är ett ingift namn.

Jag tycker inte om NÅT namn, inget känns som vi eller bra.

Vi tänkte ta namnet Berg då de innehöll i bådas gamla efternamn, men de känns inte alls bra längre!
    Vi vill inte ta ett helt nytt och har inga andra fina namn i släkten. Det är 5månader kvar och jag känner att vi snart måste bestämma oss!

Jag hette tidigare Bergman men bytte till mammas nya namn Brügg, sen har vi då Berg, eller Sloberg.

Vi kommer ingenstans med detta...jag tvekar så då de inte känns riktigt bra.

• Svar på tråden Jag tycker inte om NÅT namn!
  • Frulle

Bruggberg! (fast med tyska y)

Nä det är svårt!

• Mamli

Haha, det var inte så vackert
    Men de var ett bgra försök.

Det är riktigt jobbigt, jag VILL känna att jag gillar namnet...men jag gör de bara inte...de är så...kort...jag vet inte.

Malin Berg
    Viktor Berg

njaaaaaa

• Frulle

Jaa ibland blir det fel! Jag fick för ett par dagar sedan igenom mitt nya namn och jag heter för fan Åsa Åström!! Sug på den du!

Mamli skrev 2009-07-02 11:42:31 följande:
    Haha, det var inte så vackert Men de var ett bgra försök.Det är riktigt jobbigt, jag VILL känna att jag gillar namnet...men jag gör de bara inte...de är så...kort...jag vet inte.Malin BergViktor Bergnjaaaaaa
  • Mamli

Haha det är ju lite roligt Tog ni mannens namn då?
    Då vinner nog du då

Gud vad frustrerande..jag vill gilla Berg...varför tar de emot då? korkat....

Malin/Viktor Brügg
    Malin/Viktor Bergman
    Malin/Viktor Berg

De låter ju fint allihopa.

• nennesjuttioåtta

bättre än Ann Ahl, i alla fall.

Frulle skrev 2009-07-02 11:48:28 följande:
    Jaa ibland blir det fel! Jag fick för ett par dagar sedan igenom mitt nya namn och jag heter för fan Åsa Åström!! Sug på den du!
  • nennesjuttioåtta

jag tycker Malin Berg låter jättebra!

• Frulle

haha!!

nennesjuttioåtta skrev 2009-07-02 11:53:14 följande:
    bättre än Ann Ahl, i alla fall.
  • Frulle

jag tycker faktist att alla kombinationer lät bra!!

• Hedebris

ann ahl har jag varit med om :D min kusins fru jobbar på namnbytesenheten :)

en kund pappa har i norge heter Per Vers. Det tycker jag är ganska lustigt med :D

• Frulle
    Hedebris skrev 2009-07-02 12:07:44 följande:
    ann ahl har jag varit med om :D min kusins fru jobbar på namnbytesenheten :)en kund pappa har i norge heter Per Vers. Det tycker jag är ganska lustigt med :D
  • X50S

Din mammas flicknamn då? Eller din mormors? Eller något ogift namn på hans sida? Ett ogift namn på tex hans mammas sida kopplar ju inte ihop er automatiskt med familjen...

Sen kan man ju ta sin mammas/pappas namn och lägga till -dotter eller -son efter också.

• roodeberg

Brügger då? Innehåller lite av varje.

• Mamli

nä gillar inte nåt på någons sida...känns så tråkigt! Få mig tycka om Berg för de är perfekt!
    Vet inte vad det är med mig..har tyckt de var perfekt hela tiden och nu bara jag drar mig för att byta för inget känns bra

• Jen09

Berg är kort, lätt att stava till, relativt ovanligt, internationellt gångbart. Malin Berg låter jättebra tycker jag.

• Sonja68
    Frulle skrev 2009-07-02 11:48:28 följande:
    Åsa Åström låter rejält och pålitligt. Ett riktigt herderligt norrlänskt namn känns det som
    Var stolt!
    Å.Å, coola initialer, förresten.
  • Sonja68

TS: Berg låter hur bra som helst tillsammans med era namn!

• Mamli

Tack
    och viktor berg, de låter väl fint?

Jag är bara löjlig...men de känns dumt. och de blir ju inte bättre av att sambon velar också..de är änna upp till mig och de gillar jag inte.

hette ju Bergman förr så de är ju inte så stor ändring

• Sonja68
    Mamli skrev 2009-07-03 14:44:56 följande:
    Tack och viktor berg, de låter väl fint?Jag är bara löjlig...men de känns dumt. och de blir ju inte bättre av att sambon velar också..de är änna upp till mig och de gillar jag inte.hette ju Bergman förr så de är ju inte så stor ändring
    Viktor Berg - Fint, me like
  • passionsblomman
    Hedebris skrev 2009-07-02 12:07:44 följande:
    ann ahl har jag varit med om :D min kusins fru jobbar på namnbytesenheten :)en kund pappa har i norge heter Per Vers. Det tycker jag är ganska lustigt med :D
Svar på tråden Jag tycker inte om NÅT namn!