• B2B090808

Köpa in egna tallrikar som gäst får ta hem

Där vi ska hålla till med bröllopsfesten är porslinet gammalt och gulnat och i olika form, storlekar. Fick en idé om att köpa in porslin (tallrik och skål) och sedan måla eller något annat på porslinet och tala om att gästerna får ta med tallrikarna hem efteråt. Kanske sätta bordsplaceringen på dom. Kan det funka och vad ska man i så fall använda på stengods?? Har någon idéer om vad man kan skriva??

• Svar på tråden Köpa in egna tallrikar som gäst får ta hem
  • Bella Notte

Förstår alla brudar som vill göra det fint och ge gästerna något men tyvärr är min erfarenhet att gästerna inte är lika angelägna...det är inte lika viktigt för en gäst att ta emot en "gåva" som det är att ge en för brudparet.

Har varit på sååååå många bröllop under åren och det har varit det ena graverade vinglaset efter den andra glaserade tallriken och faktum kvarstår- inte många gäster tar med sig gåvan hem!?

Det man som gäst tar emot är något man kan stoppa i munnen- det uppskattas!

• Ore

Visst kan man göra så. Men räkna inte med att gästerna kommer vilja/komma ihåg att ta med dem hem... Dels så måste ju gästerna göra av tallrikarna någonstans, då de är smutsiga... Eller så måste de samlas ihop, diskas under kvällen och sorteras upp.

Och alldeles oavsett så vet jag att jag personligen inte skulle vilja ha "udda" porslin hemma, så jag skulle nog mest släpat med det hem av artighet och sedan slängt det. Vilket skulle vara slöseri, så då är det bättre att hyra porslin, enligt min åsikt...

Vill du ändå genomföra idén så kan det vara roligt att skriva citat runt kanten...

• Aleta

Gör det om ni tycker att det är jätteroligt själva, men bli som sagt inte ledsna om gästerna inte tar med sig sakerna hem.

Ni kanske ska göra någon rolig design som ni kan använda själva varje gång ni har stora fester.

• Lakritsbåten

delar ovanståendes uppfattning. Jag skulle ha struntat i personaliseringen och sålt dem i andra hand på BT eller blocket efter bröllopet

Svar på tråden Köpa in egna tallrikar som gäst får ta hem