Bästa vattenfasta mascaran??
Okey.. Jag behöver ju en mascara som gör fransarna tjockare, förlänger o som tål gråten *s*
Vilken mascara rekommenderar ni?
Okey.. Jag behöver ju en mascara som gör fransarna tjockare, förlänger o som tål gråten *s*
Vilken mascara rekommenderar ni?
Jag kan rekommendera Imju Fiberwig, en ny suverän japansk mascara, som jag lät gå genom ett riktigt elddop nyligen! Det kom MÅNGA tårar den dagen och mascaran satt som berget...
Lätt att tvätta av ändå dock!
oj, vart får man tag på den?? Aldrig hört talas om j =) Får man låånga, tjocka ögonfransar av den??
KANEBO 38 grader tycker jag är toppen, det finns två varianter av den. En som förlänger och en som ger mycket volym.
Sitter genom allt enligt mig, toppen på träningen också
Finns i välsorterade kosmetikaffärer, vet att Åhlens City Sthlm har den, jag brukar köpa den på Arlanda inrikes när jag är där men du kan nog hitta den varsom Kanebo säljs...och på nätet, bara sök på Kanebo 38 grader
Fiberwig är ganska ny tror jag, men den finns på flera olika ställen. Köpte den på Parelle cosmetics i Östersund, men har även sett den på Lindex! Kostade ca 220 kr.
Den fungerar så att man jobbar upp längd o volym med fibrer som finns i mascaran.
www.kicks.se/Blogg/Bloggen/Fiberwig-test/
om man vill ha en som ger volym, förlänger och inte allt för dyr i pris (då jag väldigt sällan andvänder marcara, för min del funkar det med hm egna märke)
men jag vill ha ågon som e bra å vattenfast?
Clinique lash power mascara!!! Sen jag provade den vill jag inte byta, den går också bort i varmvatten och jättelätt med ansiktstvätt. Jag har också provat kanebos men tyckte att den var mycket svårare att få bort. Med cliniques får man inte mörka skuggor under ögonen och den är sjukligt vattenfast, delade ut post i ÖSregn en dag och den satt som berget trots att mina underkläder var blöta på insidan efteråt. Gav bort den i bröllopspresent till en arbetskamrat inför hennes bröllop och hon var också nöjd. Det är den jag kommer ha! Den kostar ca 180kr tror jag men den går att hitta billigare på ebay.
false lash effect från max factor hade jag. Den satt som berget trots en del lyckotårar. Fransarna fick mycket volym.