• Goldi

Ska det verkligen gå till så hoss frissan???

Jag har lite panik å ångest..

Var hoss frissan å skulle pröva håruppsättning. Vet inte hur det ska gå till men hon gjorde ingen håruppsättning utan bara pratade ideér och la upp håret löst. Hon sa om jag ska göra en uppsätning så kan d ta timmar. Men visst ideerna lät bra men jag har "ingen bild" hur det kommer se ut. Känns lite sådär för det kan bli riktigt bra eller se förjävligt ut.

Ska det gå till så?? blev riktigt besviken =(

• Svar på tråden Ska det verkligen gå till så hoss frissan???
  • Boomtown

Jag ska till frissan imorgon och funderar också hur det kommer att gå till. Det kanske blir samma för mig. Man vill ju se hur uppsättningen blir ju.

• missdrak

Jag trodde att man skulle göra en provuppsättning av håret det är väl det man betalar för eller? det är väl det som är konsulationen inte pratet eller??? Jag ska inte dit förns om en månad så jag har ingen erfarenhet av det men tycker att det bör vara så

• 20090725

de flesta frisöerer vill nog inte göre en uppsätning, då det kanske inte blir exakt samma som gången innan på själva bröllopsdagen...

tror det är mycket därför

• aklejan

Min frisör sa samma sak, hon vill inte lägga ner en massa krut på en provuppsättning utan spara kreativiteten till den dagen det gäller. Plus att det aldrig går att återskapa precis samma frisyr och risken är stor att man inte blir helt nöjd på dagen d.

• Ore

Som aklejan säger så är det väldigt svårt att göra en identiskt lika håruppsättning. Konsultation innebär att man diskuterar idéer, frisören ska ha möjlighet att skaffa in grejer som ev. behövs m.m. I övrigt så avsätter frisören vanligtvis mycket tid till frisyren på bröllopsdagen, och om det är något som ser konstigt ut så är det ju bara att påpeka det, eller fråga om det direkt. Så kan de åtgärda det under tiden.

• Boomtown

Jag har nog världens bästa frisör. Jag fick hela provuppsättningen gjord för 250 kr. Och det var ingen enkel uppsättning

• Red Scarlet

Var ungefär samma för mig, man får nog släppa sitt kontrollbehov där och lita på att de gör ett bra jobb ifall deras idéer låter bra. Min uppsättning blev jättefin, tyvärr tog den mycket längre tid än vad som beräknades så jag blev sen och stressad, och hårnålarna satt inte så bra som de skulle så jag fick gå och trycka fast dem igen under halva dagen/kvällen för de vandrade ut, men frisyren var fin!

Men när du väl får din riktiga uppsättning, se till att ni har god tid avsatt så att du kan titta på frisyren och säga om du är nöjd eller inte och isåfall be henne ändra på något. Och se till att den sitter som berget!

• Sommarpar

samma här, ett samtal så att båda är på samma tanke..

• ario

nej verkligen inte..min bruduppsättning + smink tog 1.5 timme!!! han satte upp hela håret och pratade om hur han har tänkt sig!

Svar på tråden Ska det verkligen gå till så hoss frissan???