• FruLjungberg

Vad kostade era blomdekorationer?

Vad kostade blommorna ni hade på borden och dylikt, alltså inte bukett och corsage.

Vad hade ni för blommor och hur såg dem ut?

• Svar på tråden Vad kostade era blomdekorationer?
  • Energy

20 000 kronor. Kort finns i galleriet. Vi hade runda låga bordsblommor, wishingtree, bardekoration med ljus och blommor runt foten, toalett blommor och lite till.

• Energy

Oj, bör tilläggas att bilderna har skit dålig kvalité och att det inte finns många på just blommorna men några få finns ju iaf.

• Sonja68

Låt mig se... 70-80 tulpaner i blandade vårfärger = 280 kr

• Princess4aDay

Vi betalar ca 3000 för hela kalaset. (Burdbukett, tärnbukett, två corsager och ca 30-tal blommor till bordesdekorationen) Blommorna är vendelarosor och rosa lijor. + lite grönt!

• FruLjungberg

Gud 20 papp för blommor..

• FruLjungberg

puff. funderar på att göra bordsdekorationerna själv och med hjälp, mamma har varit florist i sina unga år.

• Energy
    FruLjungberg skrev 2009-07-04 11:49:02 följande:
    Gud 20 papp för blommor..
    Ja så kände jag också.
    Men vi gifte oss på alla hjärtans dag och jag ville verkligen ha röda rosor. Alla priser är dubbla en sån dag, typiskt. :-/
  • 090829 brud

då vi kommer att gifta oss sen i auguati kommer vi att ha morötter, murgröna, gullök i knippen och öpplen som bordsdekoration, ev solroser om de blommar fortfarande...

• 090829 brud

alltså normala priser i en mat affär eller egen odlat, beror på hur mkt odlingarna ger...

• FruLjungberg

Okej ja vi ska göra blomdekorationerna som står på bordet själva, så beställer buntvis fårn florsiten för att få bra kvalite och så vet jag att jag får rätt färg och till bättre pris.
    Ska ha lila rosor och det är svårt att köpa var som

Svar på tråden Vad kostade era blomdekorationer?