Dekorationer i kyrkan?
Hur mycket kostade era dekorationer i kyrkan, och vad hade ni för typ av dekorationer? :S
Jag kom o tänka på det idag, att vi inte ens har tänkt så långt som dekorationer i kyrkan..
Hur mycket kostade era dekorationer i kyrkan, och vad hade ni för typ av dekorationer? :S
Jag kom o tänka på det idag, att vi inte ens har tänkt så långt som dekorationer i kyrkan..
Det brukar finnas blommor på altaret i alla fall. De flesta kyrkor är så fina så det behövs ingen dekoration.
Ring och fråga om det finnas små vaser att fästa längs bänkraderna. Beroende på hur många bröllop som brukar vara i kyrkan så kanske de sätter blommor i dem själva.
vigselförättare* :)
Det är nog bättre att få tag på vaktmästaren för kyrkan istället då det är deras jobb att fixa med det...
I vår kyrka får vi inte dekorera själva. Vi betalar 300:- så ordnar kyrkan med det. Tror det är så i många kyrkor..
Det är väldigt olika kan jag då berätta, hos mig hade brudparet och jag kommit överens om när och hur de vill pynta (mest för att tipsa om enklare saker när brudparen svävar ut i amerikanska drömmar!) sedan låser jag upp kyrkan den tid vi bestämt och de fixar någon som pyntar själv. I detta ingår naturligtvis att bänkvaser/ljusstakar är på plats, kilar om björkar skall sättas upp osv.Det händer ofta att jag själv gör jobbet men det ingår inte i mitt jobb som vaktmästare här på min arbetsplats.
Verkar som sagt vara väldigt olika då, men ska ringa vår präst imorgon, får titta vad hon säger. Vore ju skönt om man slapp tänka på en sådan sak på ens dag :)
allehanda: Ser att min mening blev lite knasig. Jag menade inte att vaktmästaren skulle fixa med det praktiska arbetet, utan det är er man ska kontakta för att få reda på vad som gäller i just den kyrkan. För det kanske inte prästen alltid har så bra koll på?
Kyrkan är så fin som den är!! Vi hade inte en tanke på att dekorera den med något annat än oss, prästen och våra gäster!
Kyrkan håller med någon form av altardekoration.
Längst ut på bänkraderna in mot gången finns som små behållare och där hade vi kanske tänkt dekorera med ängsblommor som vi plockar i närheten.
Vår kyrka är så himla vacker att vi behövde inga ytterligare dekorationer.
Vi kommer, på prästens förslag, ha en enkel vit ros i behållarna längst ut på varje bänkrad.
Vi hade rosor i behållarna på varannan rad. Kändes lite mycket med varje. Rosorna matchade buketten i ceriserosa och orange samt kastrosorna efter vigseln. Floristen levererade alltihop och min mamma fick i uppdrag att sätta rosorna i behållarna.