• Glittergräs

Supersmå kuvert

Nån som vet hur man kan få tag i supersmå kuvert? Typ som de man kan köpa i blomsteraffärer o sätta i buketten. Jag behöver 80 st o vill därför inte köpa styckvis. Behöver inte heller kortet utan bara kuvertet. Kan tänka mig att de är ca 4cm, kvadrat.

Har letat o letat....

Jag började klippa rispåsar, men det var ju superjobbigt i mitt glansiga tyg tycker att små kuvert skulle vara bättre... har även försökt hitta små kuvert/påsar som man får frimärken i, som ett alternativ...

• Svar på tråden Supersmå kuvert
  • Ore

Var det svårt att klippa i glansigt tyg? *förvirrad* Det kan vara litet knepigt att sy i glansigt tyg, men klippa??? Kan du inte bara klippa små fyrkanter (inte så svårt) och lägga en liten rismängd på varje och sedan knyta ihop med ett band runt rishögen. Om du nu ändå har tyg, så borde det vara det mest ekonomiska...

• Glittergräs

Jo, det är ett tunnt organzatyg (?) o visst med tålamod o med ork kan jag klippa, det trispar o repar sig lite bara...

Nä tyckte det var en kul idé med små kuvert, lite orginellt o annorlunda då alla andra haft tygbitar med sidenband runt.

Tack söta som engagerar er!!

• tallkrogen

Gå in i en blomster affär -kanske den brudbuketten beställs ifrån- och fråga om du får köpa 80st kuvert helt enkelt.

• ChristLin

Vi köpte små kuvert på Gallerix, de har massor av färger att välja på. Är lite osäker på om de har små fyrkantiga kurvert dock. Dessutom säljs de styckvis men när vi köpte så tyckte jag inte att priset blev så farligt ändå.

Hoppas du hittar några fina!

• Killarna

Nu vet jag inte riktigt var du bor i landet, men i Göteborg finns en konstnärsbutik som heter In-ex, där de säljer små massa papper och kuvert i olika storlekar. De är bra mycket billigare än t.ex. Panduro. Bor du inte i stan, så kanske de kan skicka grejorna till dig?

Svar på tråden Supersmå kuvert