• Jossis tm

Vett & etikett??

Ska vara värdinna och det är mitt nummer som står på inbjudan till bröllopet! Jättekul! Men undrar om det verkligen är "okej" att skicka svar på sms? Har haft två som gjort det och den ena skickade även frågan om d fanns önskelista i sitt sms..
    Känns på något sätt att man kan ringa och anmäla sig och fråga om detta? Eller??

• Svar på tråden Vett & etikett??
  • Aleta

Ska det var helt riktigt enligt etiketten så ska man svara på samma sätt som man fick inbjudan.
    Skriftlig inbjudan = skriftligt svar.
    Det är väl bara ett fåtal som gör så idag de flesta brukar svara per telefon (eller vad som står angivet i mailet).

Numera är det ju många som sköter större delen av sitt sociala liv via SMS, så för dem verkar det nog inte konstigt. Etikettreglerna luckras upp hela tiden, idag får man tyvärr inte ens svar från alla trots att det står osa.
    Svara med ett SMS: "Ring mig!"

• anne på grönkulla

Ja, det borde man kanske - men i verkligheten tvingas man nog förhålla sig till hur folk gör. Ring upp dem som du vill prata extra med, eller be dem ringa dig.

• Jossis tm

Tack för ditt svar!
    Ska skicka ett sånt sms tillbaka..

• Aleta

"står angivet i inbjudan" ska det stå så klart!

Aleta skrev 2009-07-05 19:49:15 följande:
    Det är väl bara ett fåtal som gör så idag, de flesta brukar svara per telefon (eller vad som står angivet i mailet).
  • Jossis tm

Jag hängde med på det :D

• Aleta

Svårt att skriva och tänka samtidigt ibland.
    Jossis tm skrev 2009-07-05 19:56:05 följande:
    Jag hängde med på det :D
Svar på tråden Vett & etikett??