• Kotten1981

Vad är egentligen MEDELkostnaden..???

Vad jag vill få sagt är väl egentligen vad medelkostnaden för ett bröllop är? Jag kan ingenting, har precis blivit medlem och är ny nyfiken på vad ett bröllop i...mellanklassen ( inte superlyx men inte superbudget heller ) kan kosta? Hur fabian ordnar man en budget?????

• Svar på tråden Vad är egentligen MEDELkostnaden..???
  • alexandraopatrik

Vi kommer upp i 70.000 men det går säkert 10 till innan september.
    Kolla runt var ni vill vigas, vart ni ska ha festen, vilken typ av fest. Ska ni ordna maten genom catering, själv eller helt enkelt ta allt via en restaurang. Vad kan ni tänka er att lägga på ringar klänning, hans outfit osv. Då har du ju en mall och kan gå vidare med budgeten. Nu vet jag inte vart ni bor men lokalen är det som brukar kosta mest samt mat och dryck.
    lycka till!!

• puppis

Vårt bröllop gick allt som allt på cirka 110.000:- men då är även bröllopsresan inräknad.

• Bustroll

Vårat kommer kosta ca 20.000, men då kommmer vi inte att åka på bröllopsresa.

• Tokstolla

Vårt tak är 50.000 för 100 gäster. Inkl, mat, dryck, kläder, ringar mm men inte bröllopsresa då det är vad vi önskar oss av de som vill ge present

• Mrs Baom

Vi är uppe i 60.000:- å vi har 85gäster. Då har vi inte sparat på nåt, utan fixat så som vi vill ha det, men jag/vi har gjort mycket själva. Känner en kock så maten blev billigare än väntat. likaså med frisör. Vi har inte nån resa medräknad i detta pris.

• Kotten1981

Man kan alltså säga att maten och lokalen oftast är den dyraste posten? Vad brukar det kosta, ungefär???

• Bustroll

vår lokal kostar 1200, maten kommer nog landa på 6-7 tusen med all dryck.

• Hjartafró

75 000 kr för tycker jag känns ganska medel, men de flesta bröllop kostar nog mer allt som allt.

Vi siktar på 80 000 kr, men då planerar vi ingen längre bröllopsresa. Vi kommer att vara kring 70 gäster och gifta oss i Sthlm.

• Hjartafró
    Kotten1981 skrev 2009-07-06 08:22:06 följande:
    Man kan alltså säga att maten och lokalen oftast är den dyraste posten? Vad brukar det kosta, ungefär???
    Av våra 80 000 kr kommer mat, lokal och dryck kosta ungefär 60 000 kr. Så ja, det är den klart största posten för oss.
  • Molla81

Vårt landar på ca 70 000 och då har vi tänkt på pengarna men ändå gjort som vi vill. Har då inte lagt massa på ring och kläder, vilket kan dra iväg kostnaderna...Bröllopsresan är inte inräknad. 77 blir vi totalt.

Svar på tråden Vad är egentligen MEDELkostnaden..???