• NewLife

Vigselprogram???

Är det nån som har en mall på ett vigselprogram som ni själva har skrivit ut??
    Sitter och ska göra mina nu och vet inte riktigt hur jag gör!

Skulle vara jättetacksam om nån skulle vilja maila en mall till mig!!

diamanten@hotmail.com

• Svar på tråden Vigselprogram???
  • Helleflundra

Hej!

Det är inget märkvärdigt alls

1. Bestäm format (ofta A5, dvs ett vikt A4, men det är upp till er)

2. Bestäm vad ni vill ha med, ska hela sângtexter skrivas ut eller bara titel exempelvis? Likadant med läsningarna, att ha texten med underlättar för gästerna att följa med.
    Prästens namn, tärnor och bestmen, solister, kantor, brudnäbbar osv. kan nämnas antingen i början eller slutet (en tacksida där även föräldrar och övriga som hjälpt till nämns kan vara trevligt)

3. Mässordningen har ni förmodligen redan gâtt igenom med er vigselförättare, annars be denne skicka den till dig sâ har du allt som ska stâ med i häftet.

4. Beroende pâ dina datorkunskaper välj program för att sätta ihop det hela (InDesign eller Illustrator är att föredra men med lite tâlamod fungerar det med Word och liknande)

5. Nu till det lite knepiga om du är ovan; Tänk ditt ark som tvâ sidor (eftersom du viker det).
    innehâller ditt häfte endast ett blad är det inga problem. Med flera blad behöver du tänka pâ hur de skrivs ut och para ihop respektive sidor med varandra. Efter ett par tester brukar det lösa sig.

6. Välj papper och hur häftet ska bindas (häftas, knuytas med band..) och sätt igâng skrivaren!

voila!

Lycka till!

• NewLife

Tack för hjälpen alla som har skickat till mig!!

Svar på tråden Vigselprogram???