• 091017

Hjälp., vad ska jag göra??blir knäpp...

Heej

Vi har ett problem här hemma.. har varit tillsammans i 5år o ska gifta oss, ska nu skicka ut inbjudan nu iveckan här.. Men vi båda diskuterar fram o tillbaka hur man ska göra när det gäller den så kallade önskelistan.. Vi har ALLT ALLT ALLT och lite till här hemma. Vi önskar oss mest i hela världen att få resa (den blivande mannen har aldig varit utomlands) hur gör man då, en del säger att det är bara skiva att man önskar sig det.. men det känns så dumt... har någon nått förslag??? Snälla.. något måste man ju göra..???

/Elin

• Svar på tråden Hjälp., vad ska jag göra??blir knäpp...
  • Jossis tm

Jag står som den man ska ringa och anmäla sig hos till ett bröllop och till de som frågar, säger jag att brudparet önskar sig presentkort på resa.
    Bra är ju om ni har kommit fram till en researrangör så att ni får presentkorten hos samma =)
    Det går jättebra att göra så!

• 20090725

resia eller ticket, har ju flera arrangörer under samma, vi har önskat oss hos resia

• Mrs4ever

Vi var i samma läge,
    Vi skrev en dikt, där det sammanfattningsvis stod.
    Att det är dig som gäst till vårt bröllop som vi önskar allra mest.
    Vill man ändå ge en gåva så är vårt hus fullt med saker i varje vrå, men att ett bidrag till en resa skulle vara något vi önskar.

Ingen som har sagt något negativt, bara positivt över att man inte
    behöver fundera.
    Vi har dessutom många gäster som reser långt och vi är bara glada att de kommer, deras resa och boende kostar ju en massa och det är verkligen mer värt en någon present.

• 091017

ja jag funderar också på en dikt... Vi harinte något jätte stort bröllop utan bara närmaste släckt o vänner... Så därför känns de som om man kanske kan ta och skriva så... jag är bara orolig att dom tycker det är jätte barsligt...

• Aleta

Om det bara är närmaste släkt och vänner så kan du låta "djungeltelegrafen" gå istället.
    Det brukar funka bra, be era föräldrar och den som tar emot inbjudan att sprida det.

091017 skrev 2009-07-06 18:25:03 följande:
    ja jag funderar också på en dikt... Vi harinte något jätte stort bröllop utan bara närmaste släckt o vänner... Så därför känns de som om man kanske kan ta och skriva så... jag är bara orolig att dom tycker det är jätte barsligt...
Svar på tråden Hjälp., vad ska jag göra??blir knäpp...