aussiebruden skrev 2009-07-06 20:45:42 följande:
Åh vad roligt att du ska börja göra inbjudningar.Mitt tips är attköpa 15x15 cm kort, när du öppnar kortet så klistrar du på höger sida tapeten, sedan köper du vita transparenta papper som du kan skriva ut i skrivare, klipper dem lite mindre typ 10 x 10 cm och så fäster du med ett fint gem, finns runda gem som är skitsnygga. Då ser man igenom det transparenta, men texten sysns änå tydligt.På framsidan kan du klippa ett hjärta eller ett band från tapeten som du limmar fast.Förstår du hur jag menar? Känns som om det blev snurrigt. men vi gjorde så och det blev verkligen skitsnyggt och vi har ftt massor av komplimanger av gästerna.Sedan kan man använda samma tapet i kyrkohäfte, festprogram och namnskyltar.Det finns även ett litet inspirationshäfte på Panduro, där man ser lite olika förslag på hur man kan få till rätt tema genom alla trycksaker. 19 kr tror jag det kostar. absolut värt det.Lycka till!
Har du några kort på detta? Det låter ganska enkelt och jag tror jag fattar, men hade varit kul att se ändå... Var köpte du kort och papper, och vad kostade det? Vad är rimligt att räkna med per kort?
Insåg också precis att man får ju nästan halvera inbjudningarna med hälften av gästerna... hehe.. glömde det för ett ögonblick...