• flopsy32

När sker fotograferingen??

Innan bröllopet eller efter vigseln-innan maten?? Eller...??

• Svar på tråden När sker fotograferingen??
  • Boomtown

Jag tycker att det är bäst innan vigseln. Då är man fin och inte rödgråten. Och så slipper gästerna stå och vänta. annars så är det vanligt att man tar det efter vigseln. Då är man ju inte så stressad heller. Så det är fördelar och nackdelar med allt.

• tekla girl

Vi kommer köra innan vigsel för att gästerna ska slippa stå och vänta på oss. Fotograferingen tar ju några timmar.

• MorKe

Det vanligaste är att man fotar före vigseln. Precis som de två ovan skrev är fördelen att gästerna slipper stå och vänta samt att smink etc är på plats. Ibland händer det att man vill fota efter vigseln och då är ofta anledningen att det är en tidig vigsel. En del tycker också det känns mer rätt att ta korten (ha ringar etc) efter det att man är gift.

• Princess4aDay

Vi kommer att ta kort efter vigseln eftersom vi gifter oss ganska tidigt (kl 13) och inte kommer att ha fest förrän 18. Perfekt tillfället att göra de emellan då samt att gästersna får åka iväg och fräshca upp sig till festen. :)

• allehanda

Som gäst uppskattar jag att man fotograferar innan, min dag som gäst är ju också en lång dag, med finkläderna på sedan förmiddan fram till småtimmarna, hur snygg tycker man att man är efter 14-16timmar i samma klädsel?? Om man tänker på gästerna så fota innan.

• Flugan81

Vi hade tänkt köra innan vigseln... men vi kommer att vigas utanför lokalen som vi ska äta/ha festen i så tänkte vi om lite... gästerna kommer ju ändå att vara där.. så vi har fixat med massa snacks och snittar och lätt skumpa så att våra gäster kan mingla lite o "bryta isen" samtidigt som vi tar våra foton.
    Sen tänkte vi även passa på att ta foton med respektive familjer och vänner mm... på så sätt känner våra gäster att även dom är delaktiga! =) Hoppas bara att vädret är på vår sida en dan! =)

• ConnyD

alla bröllop jag fotograferat har varit efter vigseln. personligen tror jag det e vanligast

• Robina67

vi hade vår fotografering före vigseln, så att våra gäster slapp vänta på oss. Vi gifte oss kl 17 och hade fotografering utomhus kl 15. Perfekt!

• Pentan

Vi kommer ha efter vigseln. Men bara 1 tim fotande. Vi gifter oss och har festen på samma ställe så under den timme får gästerna lite snacks, dricka och en tipsprommenad - det borde inte vara några problem för dem att minga i drygt en timme!

• puppis

Vi hade fotografering FÖRE vigseln, vi ville inte låta gästerna vänta!

• MorKe
    ConnyD skrev 2009-07-06 23:22:23 följande:
    alla bröllop jag fotograferat har varit efter vigseln. personligen tror jag det e vanligast
    Intressant, för mig är det nästan tvärt om. Gissningsvis 90% är före vigseln.
  • ConnyD
    MorKe skrev 2009-07-07 08:47:14 följande:
    Intressant, för mig är det nästan tvärt om. Gissningsvis 90% är före vigseln.
    undrar om det e nått regionfenomen. jag fotograferar i skåne och här verkar efter vigseln vara vanligast, var jobbar du?
Svar på tråden När sker fotograferingen??