• Möhippa GBG

    Möhippa Göteborg Hantverk-aktivitet

    Hejsan!
    Jag planerar inför min väninnas möhippa, behöver hjälp med tips på en aktivitet gärna av den pyssliga formen: keramikmålning, glasmålning, smyckestillverkning, matlagningskurs...
    Har ni varit med på något sådant i Göteborg, helst skapligt centralt för vi vill helst inte åka iväg från stan, så tipsa väldigt gärna om det!
    Hade ni kul? Vad gjorde ni? Kostnad? Kontaktuppgifter / hemsida?

    JÄTTEtacksam för svar!

  • Svar på tråden Möhippa Göteborg Hantverk-aktivitet
  • valkyriana

    Min svägerska fick drejja och ha sig, vi var i majorna. Sedan fick hon ge sina vackra verk till min bror på bröllopsdagen

  • Linadesign

    Förra året på min kompis möhippa så var vi hos en silversmed. Där fick hon göra ett valfritt smycke. Hon gjorde en jättesnygg ring i vilken hon graverade "möhippa" och datumet. Hon var jättenöjd. det tog ungefär två timmar. Under tiden fick vi andra sitta och göra pärlsmycken (om man ville) och vi fick även fika som ingick. Så det blev aldrig långtråkigt för oss andra eftersom vi var sysselsatta. Ligger vid röda sten i majorna.

    www.annamartinsson.se/

  • Fruitdrop

    Vid Kronhusbodarna finns både Göteborgs Chokladfabrik (vilket jag starkt rekommenderar=) och glasblåsning och keramik och massa annat. Har tyvärr inte telefonnumrena kvar men googla så borde det komma upp.

  • Möhippa GBG

    Tack för tipsen! Fler tips tas gärna emot...

Svar på tråden Möhippa Göteborg Hantverk-aktivitet