• Arwent

Vita blommor i september?

Hej!
    Jag behöver ha lite hjälp med min brudbukett. Först var jag inne på en med bara vita rosor och grönt runt. Inte rundbunden. Men jag börjar nu fundera på om jag kanske skulle blanda fina vita blommor med grönt runt. Med lite lite längre stjälkar.
    Men vad är det egentligen för vita blommor som har säsong i september? Inga?

• Svar på tråden Vita blommor i september?
  • puppis

Höstanemoner är vackra, men jag vet inte om de fungerar i en bukett... Dock har de ganska långa stjälkar! Drar ofta åt rosa

• passionsblomman

Vita blommor finns mängder och är nog jämte rosa den "största" föärgen, så det är mest bara fråga om vad du vill ha för stuk och känsla.
    Freesia, rosor, Orkiséer, Kallor och Dahlior är ju exempel på vita. Germini, nejlikor och Prärieklockor är andra. Det finns många!

• Arwent

Jag vill ha stora blommor, tätt bundna med grönt i en krans runt. Långa stjälkar.

• TesshjärtaFred

Arwent, jag gifter mig ju 5 september och ska ha champagnafärgade rosor med murgröna runt och mellan, långa stjälkar med band runt.
    Kolla bild i mitt galleri.

• Arwent

Ursäkta, galen länk. Men i mitt galleri finns bilder på två buketter jag gillar stilen på.

• Arwent
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-07 14:48:42 följande:
    Arwent, jag gifter mig ju 5 september och ska ha champagnafärgade rosor med murgröna runt och mellan, långa stjälkar med band runt. Kolla bild i mitt galleri.
    Ja den var jättefin men jag vill nog ha mer vita rosor. Kan hända att jag kopierar modellen!;-9
  • Arwent

Föresten, vart har du köpt ballerinaskorna du har i ditt galleri?

• TesshjärtaFred

Din Sko. Och det är helt okej att du kopierar modellen på buketten. =)

• Arwent
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-07 14:59:46 följande:
    Din Sko. Och det är helt okej att du kopierar modellen på buketten. =)
    Tack det var snällt
  • passionsblomman

Buketterna i ditt galleri är båda rundbundna och kompakta.
    Längden på stjälkarna anpassar man lätt utifrån hur du ch floristen kommer överens passar bäst.
    Alla blommorna jag räknar upp ovan passar i en sådan, utom prärieklocka. Även Hortensia är fint i täta buketter.

• Arwent
    passionsblomman skrev 2009-07-07 17:18:39 följande:
    Buketterna i ditt galleri är båda rundbundna och kompakta.Längden på stjälkarna anpassar man lätt utifrån hur du ch floristen kommer överens passar bäst.Alla blommorna jag räknar upp ovan passar i en sådan, utom prärieklocka. Även Hortensia är fint i täta buketter.
    Okej, då vet jag lite mer! Tack för din hjälp.
Svar på tråden Vita blommor i september?