• Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Såg att vår tråd hade gått ut så nu kommer det en ny. Hur går det för er där ute? Går det bra med planeringen, det börjar närma sig nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 19:24
    gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3358562.html

• Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2
  • Tojk

Välkommen!

Vi gifter oss också den 3, börjar närma sig med stormsteg nu!

Måste måste man väl inte.. men de bröllop jag varit på har det varit små "lekar" eller upptåg. Dels där brudparet själva deltog men också där alla gästerna gjorde saker.
    Vi har ingen tärtna eller bestman men kan ju lägga detta med lekarna på toastmastern. Där bör det ju höra hemma

Nasse ior skrev 2009-08-18 13:13:27 följande:

hej alla oktober brudar har lettat så -hoppas man får hoppa in här-vi ska gifta oss den 3oktober på gotland så det mesta är fixat( bor på fastlandet) men nu är det nerver och små fix kvar bara.Tojk har oxå gjort festhäfte-ska man ha lekar???? oj då dom bröllop som jag varit på där det har varit lekar i så är det bestman och tärna som fixat det lägg över ansvaret där.
  • HelenaOlivia

jag ska ha lilaskor vi har oxå lila som tema, finns bild i mitt galleri

Cisslan skrev 2009-08-17 23:04:10 följande:
    fru okt skrev 2009-08-17 22:38:21 följande:
    Ja skorna ja! Har fortfarande inte hittat fina. Men jag har funderat på att busa till det lite och inte ha vita skor till min vita klänning... utan lila som är vår tema färg. Men vet inte riktigt om jag vågar ännu. Fegar jag ut kanske det blir silver istället.
  • HelenaOlivia

du som gillar whiskey kanske har koll på om man skulle vilja köpa en del i en whiskeytunna på skottland hur man gör det? Tänkte det kunde va en kul bröllopspresent. Du kanske inte alls vet men tänkte fråga kan man alltid:)

Kickis skrev 2009-08-17 12:53:22 följande:
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 11:15:32 följande:[citat]ToastmasterMarie: ååh min sambo älskar whiskey så det kanske vore nå't . fast jag är inte så haj på whiskey så jag vet inte va man ska köpa för nån sort.Whisky är min grej - älskar det verkligen! Bara att fråga om du vill ha tips.
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

Tojk: tack .

Nasse ior: hihi kul att ni också valt 3:e precis som vi då .

ska ha en enkel middag med tårta så är blir det inget festhäfte, men dock så undrar jag ändå hur man ska liva upp stämningen. ingen känner varandra nämligen. om ni har nåra tips så får ni hemskt gärna komma med dom .

• Nasse ior

skönt att höra att man inte måste leka, tror jag kan släppa det i tankarna -jag har så mycket som snurrar nu i alla fall tycler jag -men det är roligt nu inväntar jag till den 26 september då vi åker iväg till gotland för att göra alla förberedelser.

Tojk skrev 2009-08-18 13:23:27 följande:
    Välkommen! Vi gifter oss också den 3, börjar närma sig med stormsteg nu! Måste måste man väl inte.. men de bröllop jag varit på har det varit små "lekar" eller upptåg. Dels där brudparet själva deltog men också där alla gästerna gjorde saker. Vi har ingen tärtna eller bestman men kan ju lägga detta med lekarna på toastmastern. Där bör det ju höra hemma Nasse ior skrev 2009-08-18 13:13:27 följande:
  • Nasse ior

ett mycket bra datum :) trodde inte det var så många som gifte sig på hösten..... vi brukar leka en lek fast det är på fester-man bestämmer typ 5frågor som = namn, vad man jobbar med, vad man skulle vilja prova på , vilken kändis skulle du vilja vara mm,,så går man laget runt så lär man känna varnandra lite i alla fall.
    annars är jag jättedålig på lekar

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-18 18:30:01 följande:

Tojk: tack .Nasse ior: hihi kul att ni också valt 3:e precis som vi då .ska ha en enkel middag med tårta så är blir det inget festhäfte, men dock så undrar jag ändå hur man ska liva upp stämningen. ingen känner varandra nämligen. om ni har nåra tips så får ni hemskt gärna komma med dom .
  • ToastmasterMarie

Oj vad det har hänt mycket i forumet.

Jag har två favoritsorter han älskar som är (ursäkta stavningen) laphrogh och bowmore, mycket rökiga sorter gillar han främst. Har du något tips hade det varit bra, roligt att komma med en ny sort. Han har ett skåp med kartonger och några flaskor så har varit där och snokat lite.

Glas vet jag att han har spanat in några som är mer som tulpanformade och inte vanliga whiskyglas så det blir nog detta jag köper till honom.

Kickis skrev 2009-08-17 12:53:22 följande:
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 11:15:32 följande:[citat]ToastmasterMarie: ååh min sambo älskar whiskey så det kanske vore nå't . fast jag är inte så haj på whiskey så jag vet inte va man ska köpa för nån sort.Whisky är min grej - älskar det verkligen! Bara att fråga om du vill ha tips.
  • HelenaOlivia

Ni som funderar på whiskeyglas så har de fina och goda på en skottskbutik på fridhemsplan,flemminggatan tror den heter skottish huose.

• Tojk

Nu fråga du iof inte mig men som förrut är jag fräck iaf och rekomenderar lite jag med

Ardbeg, Lagavulin

Tulpanformade låter spännande? Du har ingen bild? För mig är riktiga whiskeyglas såna som ser ut som mindre vinglas eller åt det hållet... om ni förstår vad svamlar om

ToastmasterMarie skrev 2009-08-19 18:33:50 följande:
    Oj vad det har hänt mycket i forumet.Jag har två favoritsorter han älskar som är (ursäkta stavningen) laphrogh och bowmore, mycket rökiga sorter gillar han främst. Har du något tips hade det varit bra, roligt att komma med en ny sort. Han har ett skåp med kartonger och några flaskor så har varit där och snokat lite. Glas vet jag att han har spanat in några som är mer som tulpanformade och inte vanliga whiskyglas så det blir nog detta jag köper till honom.
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

Nasse ior: det var en bra idé . vi blir ju så få i vårt sällskap så det ade varit kul att lätta på stämningen .

ToastmasterMarie: ååh var kan man få tag i såna då?? på nätet?

Tojk vi har några enkla whiskeyglas och de är låga utan fot..är det inte så de ser ut?? fast det kanske finns me fot också??

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2