• MTTM

Oktoberbrudar tråd 2

Oj vad det hade hänt mkt här när man har varit borta någon vecka... Kul att ni håller tråden igång!

ToastmasterMarie: jag TROR jag vet vilka glas du menar.. Om du kan tänka dig att köpa på nätet så kolla in sidan www.scottishhouse.se/ Om du går in under rubriken Whiskyprovglas, så ser du vilka jag menar. Dessa har jag ev tänkt köpa till min m2b, tydligen är just dessa utvalda till "internationellt standardglas för whisky" av destillerier och whiskykännare. Själv vet jag ingenting om whisky...

Fröken W: härligt att ha fått klänningen, va? Idag är det bara sju veckor kvar till 10/10....

• MTTM
    FrökenW skrev 2009-08-25 22:26:39 följande:
    MTTM - Det är verkligen inte långt kvar! RedRoses - Välkommen! 10/10 är det dax för oss!Idag har vi varit och beställt en ring. Den är SÅ fin! Blev lite dyrare än tänkt men men så kan det bli....Jag valde en solitär diamantring, princess slipad. Jag har inte sett slutresultatet eftersom han gör den men jag har sett diamanten och den var så vacker!
    ... och snart är det bara sex veckor! Hjälp, vart tog tiden vägen??

Vi var och beställde ring för ett par veckor sedan. Det blev en halvallians-diamantring. Har dock inte sett diamanterna än, så jag håller tummarna för att det blir bra... Guldsmeden hade bara storleken större och storleken mindre på diamanter inne när vi var där, så vi tog faktiskt en chansning!

RedRoses: Välkommen hit! Vi gifter oss 10/10!

Och Boomtown: finns du kvar i tråden? I så fall är det väl dags på lördag redan?? LYCKA TILL!!
  • MTTM

Toastmastermarie: jag såg att du skrev tidigare i tråden att ni skulle på minisemester efter bröllopet till halmstad. Vi har OCKSÅ tänkt åka till västkusten några dagar! Har dock inte bestämt exakt var. Hur länge tänker ni stanna?

Hur är det med er andra - drar ni på bröllopsresa?

• MTTM

Vi har bestämt oss för att ha en rund bukett med vita rosor och lite grönt och ev någon dekoration, typ pärlor eller cisal (stavas det så?!). Men vi har inte pratat med någon florist än, tänkte göra det i veckan. Har ni andra pratat med floristen redan?

Fru okt: kolla på nätbutiken Pernillas brudbutik (kommer inte ihåg adressen i huvudet, men googla på Pernillas brudbutik) - där har de jättemånga snygga skor. Stora fördelen är också att du kan välja hur hög klack du vill ha etc. Det är iofs 3-4 veckors leveranstid så det kanske är för lång tid...? Men jag tror att de har några skor i lager också, så du kanske iaf ska testa att kolla in?

• MTTM

I loooooooooooove våfflor! Det låter som en mycket GOD idé - men tror du inte det finns risk att det blir låååång kö vid våfflorna? Och lite jobbigt att stå där och vänta? Du kanske tänkte ha flera järn iofs?

fru okt skrev 2009-09-05 23:21:30 följande:

Toastmaster Marie: er nattmat låter supergod. Vi är oxå inne på bröd och olika pålägg... Sen har jag börjat fundera på att göra våffelsmet och en stor skål med vispgrädde och sylt. Sen skulle gästerna få göra egna våfflor... (alltså utöver brödet). Men min M2b tror inte ngn kommer göra våfflor, vad tror ni, skulle ni göra våfflor?.
  • MTTM

Vad är det för material? Rent siden tror jag du kan stryka på svag värme. Men det säkraste är nog att fråga i en tygaffär!

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-09-07 18:53:53 följande:

ToastMasterMarie: men herrejisses människa, hur klarar du av att vänta om du inte vet . brukar den vara sen då?? jag testade jättesent, men kände dock på mig såpass att jag visste . FrökenW: kul att du också har en 2-åring . ja det är klänningen, men vad som inte syntes på bilden var att en massa strass var kring brodyren och var jättefint!!dock var den lite skrynklig eftersom den blev skickad från Kina, vågar man stryka den på svag värme eller vad ska man gör måntro??
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-09-19 12:14:04 följande:
    Min blivande blev också kidnappad idag. tidigt i morse började det banka kraftigt på dörrar och fönster. Jag hade ingen anning om det och inte han heller. Lite förvirrat och med mycket besvär fick min käreste börja dagen med att ta på sig nylonstrumpbyxor, klarade det hyfsat utan maskor. Sen bar det i väg i en rödminibuss, undrar vad de hittar på med nu. Jag blir nog inte kidnappad förrän nästa helg.
    Min m2b blev oxå kidnappad idag! Oxå han i en röd minibuss.... Jag blev möhippad förra helgen - en fantastisk dag med pyssel, dans, god mat & dryck etc så jag är mkt nöjd och unnar verkligen m2b en glad dag idag! Jag visste om att han skulle bli kidnappad, men tror faktiskt inte att han anade någonting, då vi egentligen hade släktmiddag idag eftersom jag har fyllt år. Kul att luras lite...!
  • MTTM
    fjärilen84 skrev 2009-09-20 13:10:06 följande:
    Nu börjar det närma sig.. knappt två veckor :)Har också blivit hippad, först av syskon och vänner, sen av arbetskamraterna(vilket jag inte hade en aning om), Det var två härliga dagar!!Ska ni ge ngt till era Tärnor, Marshalkar, Toastmaster m.mJag har ingen fantasi alls.. men måste ordna det snart!vad ska ni ge?
    Vi kommer att ge halsband el armband till de kvinnliga vänner som hjälpt till och troligen whisky till männen! Har sett ut halsband och armband på Smycka och kommer att köpa lite "dyrare" halsband till de som hjälpt till "lite mer", t ex toastmadame, och så blir det lite billigare armband för de som hjälpt till "lite mindre". Tycker att det är kul med ett smycke eftersom det blir ett konkret minne av dagen.

Hur är det med er alla? Har ni allt klart eller är det mycket kvar att göra? Jag sitter just nu och klickar hem såpbubblor, gästbok och ballonger... Ska nog försöka skriva placeringskorten idag också... Hjälp, vad fort tiden går, eller hur??!
  • MTTM

Oj, vilken aktivitet det är här nu! Inte ens en vecka kvar för vissa av er... och tolv dagar för oss och en del andra!

Proserpina: jag ska ha en bolero i spets, men jag tar nog med en vit stickad sjal också om det blir kallt... Vi får hålla tummarna för fint väder alla lördagar i oktober nu!

Bustroll: oj vilken otur ni verkar ha haft med toastmaster m fl och nu också att västen inte fanns! Förstår att det känns jättetråkigt när det kör ihop sig på det där sättet, men försök att istället fokusera på att ni nu ska gifta er och bli man och fru - det är ju trots allt det som är det viktigaste! Sen är det ju alltid vissa saker som kör ihop sig. Men det vore tråkigt för dig om du ska gå omkring och vara ledsen för saker som du inte kan göra något åt - försök fokusera på det positiva istället. Snart är du gift ju!

• MTTM
    FrökenW skrev 2009-09-30 10:41:16 följande:
    Jag ska ju ta lite lättklädda bilder och göra ett album i morgongåva och idag ska jag ta bilder. Blä, jag är skit nervös....Det är inte klokt, det är ju bara ett par dagar kvar tills de första här i tråden gifter sig!!!! Fantastiskt kul!!!Jag är lite ledsen över att vi har varit sjuka de två senaste helgerna, känns som det måste ha varit då som min möhippa var planerad. Helgen som kommer är vi upptagna....
    Lycka till! Jag har faktiskt också gjort det och jag blev riktigt nöjd, trodde inte det innan men... Blir ju kul att ha som minne också, eller hur?

Jag har tyvärr blivit sjuk idag - sambon har haft en rejäl förkylning senaste veckan och när han väl var frisk så hoppade den tydligen på mig... men det är ju över en vecka tills vi gifter oss så då borde det ha ordnat upp sig! Är dock glad att det inte är redan på lördag den 3/10 det är dags.

Lycka till ni som slår till i helgen!
  • MTTM
    Proserpina skrev 2009-09-29 21:23:46 följande:
    Nu har jag kommit på vad jag kan köpa, en herrbetjänt. Det har han velat ha och nu blir han ju Herr... Fast det kanske inte är så romantiskt?
    Det var ju en jättebra idé! Kul med något han använder varje dag så att han kan påminnas om ert bröllop dagligen!
  • MTTM
    FrökenW skrev 2009-10-01 08:13:06 följande:
    Proserpina skrev 2009-09-30 23:59:12 följande:
    Bilderna blev jätte jätte bra igår! Jag var super nervös och det känns lite fånigt att stå där i underkläder först men de var SÅ duktiga så jag tänkte inte ens på det sen. De sminkade mig först och fixade mig i håret, jätte fint! Under själva fotograferingen så är det så mycket "ner med hakan, vrid huvudet åt höger, sätt handen där" osv så man tänker inte ens på att man blir fotad. Fick se bilderna i färg men sen ska de göra de i svartvitt och fixa och trixa lite. Det är två tjejer som har stället så om någon bor i Stockholm och vill göra nått liknande eller bara vill ta vanliga kort så kan jag verkligen rekommendera dem!
    Vad roligt att det blev bra!
  • MTTM
    Kickis skrev 2009-09-30 15:53:22 följande:
    På lördag är det dags!!! Ska bli så himla roligt. Idag har jag ägnat mig åt riktigt tjejiga saker; vaxning, naglar, ny parfym... och bara tagit det lugnt. Torsdag och fredag blir det massor att fixa med i lokalen, så jag tyckte jag kunde unna mig lite lyx idag .
    Oooooh, bara idag och i morgon kvar, sen...! Är du nervös??

Hur är ni andra -känner ni någon nervositet än? För oss är det nio dagar kvar och jag har inte börjat känna någon nervositet än, men det kommer nog nästa vecka gissar jag! Vi har en hel del kvar att göra också känns det som, med att göra vigselprogrammet helt klart, köpa de sista dekorationerna etc etc.
  • MTTM

Hoppas ni har haft en underbar dag ni som har gift er idag 3 oktober! Vi väntar på era berättelser....

• MTTM

Åh, vad roligt att se era bilder! Vad fina ni var!

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2