Inlägg från: ToastmasterMarie |Visa alla inlägg
  • ToastmasterMarie

Oktoberbrudar tråd 2

Jag funderar på en ring som finns på bild i mitt galleri, likar våra förlovningsringar men med tre stenar i.

Vi har diskuterat mycket kring vad det ska stå i min nya ring. Blir nog vårt gemensamma efternamn med datum och ett hjärta i min och så lägger vi till samma gravyr i mannes förlovningsring.

Klänningen var ju jätte fin.

• ToastmasterMarie

fru oktober

vi kommer ha ett smörgåsbord med stenugnsbakat bröd, kex, knäckebröd med flera sortes ostar och köttpålägg till nattamat

känns roligt att vi nu gått in i september och oktober börjar närma sig.

ser fram emot morgondagen då vi ska in och titta på vigselring och lämna in förlovningsringarna.

• ToastmasterMarie

Jag kommer ha en rundbuket med röda rosor och kärleksört. två svävande vita orkiderer och en kvist omhassel kommer ligga ovan på buketten. Det kommer hänga ner en gren ormhassel men några orkiderer på en klätterväxt som är typ som murgröna men med höstfärgade löv. Har ingen bild med bilden som jag fick iden ifrån finns i galleriet.

På borden har jag velat mer fram och tillbaka men nu blir det nog små oasisbollar täckta med mossa som vi sticker in tre röda roser i. Strö ut kastanjer och så kommer vi ev. klistra höstlöv på festprogrammet som inbjudan. Ska provduka så fort det blir kastanjer och höstlöv ute igen så att det inte blir för mycket. Vi kommer ha vita dukar och vita servetter. Funderar även på att använda äpplen som ljusstakar.

Var och talade med guldsmeden idag och ringen blev precis så bra som jag hade hoppats på tillsammans med förlovningsringen så nu återstår bara gravyren, det tar ca. 1 vecka.

Vi har också bokat tid med prästen, hon ringde förra söndagen och vill boka tid och höra om vi skickat in hindersprövning.

I veckan som ligger framför oss måste jag ordna med hotel för bröllopsnatten, träffa kocken som ska laga maten och skriva inköpslista alkoholhaltiga drycker för nästa lördag bär det av till tyskland.

Så nu är man verkligen på gång igen

• ToastmasterMarie

Det är en del oktoberbrudar här som är gravida. Själv planerar vi inget just nu först efter nästa sommar hade vi tänkt börja försöka. Men börjar bli lite nervös nu, 10 dagar sedan jag borde fått mens, känner inget konstigt vet inte om jag vågar testa mig ännu.

• ToastmasterMarie

precis lastat av bilen all dryck till festen, oj vad mycket det blev, jättesvårt att veta hur mycket man skulle handla. Blev så lyckliga hittade det vinet vi ville ha, hade kompisar som var över i tyskland för två veckor sedan och de hade kollat upp lite då och hittade inte vinet. Tänk vad lite vin kan göra

• ToastmasterMarie

Härligt för dig kickis, låter som en perfekt möhippa. Tror min blir den 26 det smusslas en massa och jag har inte lyckas luska ut något. Hade varit skoj men något liknande din med kreativa saker som är roliga för alla och inte bara massa pinsamma uppdrag.

Hoppas på att man blir tagen samma helg, helgerna försvinner nog annars i en rasande fart och vi har en del kvar att göra. Vi får väl se om det blir något.

• ToastmasterMarie

Bokat manikyr och soldusch idag. Lite nervös för solduschen, men där jag bokade garanterade bra resultat. Är fortfarande lugn, men det närmar sig med stormsteg nu.

• ToastmasterMarie

Min blivande blev också kidnappad idag. tidigt i morse började det banka kraftigt på dörrar och fönster. Jag hade ingen anning om det och inte han heller. Lite förvirrat och med mycket besvär fick min käreste börja dagen med att ta på sig nylonstrumpbyxor, klarade det hyfsat utan maskor. Sen bar det i väg i en rödminibuss, undrar vad de hittar på med nu.

Jag blir nog inte kidnappad förrän nästa helg.

• ToastmasterMarie

Sitter också och håller på med bordsplaceringen. Himla kåpande med den. Har ett par stycken som vi nästan aldrig har träffat nya respektive och arbetskamraters sambos. Svårt att placera då man inte vet intresse och hur de är socialt om de har lätt att få kontakt med andra eller sitter mest tysta.

Men roligt samtidigt, får mig att känna att nu är vi verkligen på gång.

Har sista provningen av kläningen på torsdag, 4 månaader sedan jag prova ut den så ska bli skoj att se den igen och hoppas på att jag trivs lika bra i den som första provningen.

• ToastmasterMarie

Nerverna börjar spela in ser jag på inläggen nu.

Var och prova klänningen en sista gång i torsdags för att kontrollera de sista detaljerna. Satt nästa helt perfekt. Axelband som ska läggas ut lite bara. Skönt, hade nästan glömt hur den såg ut flera månader sedan sist.

I dag ska jag till frissan. Nästan helt säker på att tjejerna kommer dig för att nappa mig. Vi får se.

Ringde två som inte svarat än i går (sista anmällan den 20/9) visar sig att de inte fått någon inbjudan. De hade tyckte det var konstigt men inte sagt något. Vi har träffat dem ett par gånger och då har vi talat om bröllopet lite men vi har inte tänkt på något speciellt. morrr på posten. De hade annat bokat den helgen men skulle se vad de kunde göra.

Träffa prästen i torsdags också, lite förvirrad kvinna tyckte jag, blev nästan lite arg.

Hon sa Högestads kyrka är den som man går i från sidan så tänkt på följande bla bla bla.
    Min resopons nej det är inte det är baldringe kyrka.
    Hon ja just det hur är det nu högestads kyrka ser ut.
    VA vet inte prästen i församligen hur kyrkorna ser ut???? Det finns fem kyrkor i församligen det är väl inte så många att hålla reda på??? Man undrar.
    Hon ville inte att någon skulle fotografera under vigseln för det störde henne, vi sa att det får hon själv säga till om i inledningen i så fall. Hoppas att någon vågar ta fram kameran i alla fall.

Jaja låter mig inte slås ner av detta, det får gå som det går.

• ToastmasterMarie

valsa oss igenom annies song två gånger idag och gick hyffsat bra. Det får bli en eller två danser varje kväll tror jag för att den ska sitta ganska bra med lite nervösitet och vin i kroppen.

Funderat på det här med bolero eller sjal men inte hittat något än. Vi ska åka en gammal t-ford till festlokalen och där är inga sidorutor så något värmande är nog tvunget. Men det blir nog två plädar i bilen och de kan man inte ha innan precis

• ToastmasterMarie

oj nu börjar det verkligen närma sig för några här på forumet. själv har jag snart bara en vecka kvar och undrar när jag ska börja förstå att det är verklighet. Blir till att göra festprogram i helgen.

• ToastmasterMarie

GRATTIS ALLA NYBLIVNA FRUAR

Hoppas alla hade en underbar dag igår. Nu vill vi höra hur det gick och givetvis se bilder.

Själv blev jag hippad igår, stod och sålde korv på torget, lärde oss lite mer om att fotografera, red islandshäst, var på macedonkan och lekte i bollhavet, bada vedeldad badtunna och åt en fantastisk middag. Hade en härlig dag trotts regn och blåst här i skåne.

• ToastmasterMarie

Oj vad roligt att läsa era inlägg som hade er dag i lördags. Ni verkar alla haft en underbar dag trotts att vädret inte visade sig från sin bästa sida

• ToastmasterMarie

I dag blev jag gratullerad på jobb.
    Min kära sambo skickade 12 röda stora rosor till mig där det stod sista arbetsdagen som Palm, snart är det dax, älskar dig.

Har inte känt så mycket tidigare men nu börja jag känna en pirrig förväntans känsla. Ser fram emot lördagen.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2